Voormalig DutchFiets neemt pand in gebruik

NIJKERK – De duurzame fietsmaker mtrl.bike, voorheen DutchFiets, heeft een volledig nieuwe productiefaciliteit aan de Nijverheidsstraat 55 in gebruik genomen.

Oprichter Johannes Alderse Baas begon in 2016 met zijn concept: “We wilden niet alleen het wiel opnieuw uitvinden, maar letterlijk elk onderdeel van de fiets én het doel van een fiets. We zetten alles op innovatie en duurzaamheid. Een fiets die niet roest, die geen smeerolie nodig heeft door de motion plastics en waarop je niet maanden hoeft te wachten, omdat alle onderdelen lokaal gemaakt worden. Die fiets komt er nu.”

Bron: Nijkerk Nieuws

Geplaatst op: 05-09-2022