Vino Mara: online wijnwinkel voor uitzonderlijke Italiaanse wijnen

HOEVELAKEN – Liefde voor Italiaanse wijnen en zin in een uitdagend ondernemersavontuur. Deze twee ingrediënten resulteerden in Vino Mara, de online wijnwinkel van Anita de Rijk en Anita Zwanenburg.

In 2005 gingen ze van start met het selecteren en importeren van wijnen uit onder meer de Italiaanse streek Veneto, vertelt Anita Zwanenburg. Dat deden ze (en doen ze nog steeds) met behulp van een Italiaanse wijnkenner en -inkoper die hen introduceerde bij interessante wijnhuizen en bijzondere wijngaarden en hen liet kennismaken met uitzonderlijke Italiaanse wijnen. Het resultaat is een webshop met  momenteel achttien wijnen, variërend in prijs tussen pakweg vijf euro en drie tientjes.

Kleinere wijnhuizen
De wijnen zijn voornamelijk afkomstig van kleinere wijnhuizen. “Er worden ontzettend veel verschillende wijnen geïmporteerd vanuit Italië. Wij kiezen daarom voor een onderscheidend assortiment, met een hoofdrol voor wijnen die afkomstig zijn van kleinere wijnhuizen. Verrassende wijnen dus, die niet op elk ander adres te koop zijn. Bij voetbalvereniging SC Hoevelaken bijvoorbeeld worden de wijnen van Vino Mara inmiddels geschonken, en dat vinden we natuurlijk ontzettend leuk en eervol.”

Wijnproeverij
Het tweetal draagt vanuit Hoevelaken zorg voor het hele bedrijfsproces, en organiseert bovendien een aantal keren per jaar een wijnproeverij. “Met een smakelijk hapje erbij laten we de meest uiteenlopende wijnen, prosecco’s en spumantes proeven. Mijn persoonlijk favoriet? Dat is de Albarell; een volle, zomerse wijn die heerlijk smaakt bij vis en pasta!”

www.vinomara.nl

Geplaatst op: 22-04-2022