Hoevelaken blijft bruisen

HOEVELAKEN – Met een nieuw en jong bestuur waait er een frisse wind door winkeliersvereniging Hartje Hoevelaken. Een nieuwe generatie, die voortborduurt op wat er al bereikt is en ondernemende plannen heeft voor het centrum van Hoevelaken.

Aan aandachtspunten geen gebrek, vertelt voorzitter Suzan Steltenpool. Aan het nieuwe bestuur de schone taak om de positieve kanten van het dorpscentrum te versterken, en zaken die beter kunnen te verbeteren. Hoevelaken zit in de lift, geeft ze aan, en dat is een mooie uitgangspositie om als bestuur verder vorm te geven aan verbetering. “We zien momenteel een toenemend gevarieerd winkelaanbod. Lege panden worden betrokken door ondernemers die er prachtige winkels van maken. Een keukenwinkel met twee units, een nieuwe fietsenwinkel, een gezellige home en lifestyle: leuke zaken die er in de afgelopen tijd zijn bijgekomen. Blijkbaar zijn er tijdens corona ideeën geboren die nu worden omgezet in prachtige winkels. Daar is iedereen natuurlijk heel blij mee, want zo gaat Hoevelaken nog meer bruisen.”

Samenwerking met gemeente
Natuurlijk zijn er zorgenkindjes, geeft ze aan. Neem de Wiekslag, waar renovatie hard nodig is. “Er is de afgelopen jaren gelukkig al heel veel gedaan om het centrum leefbaar, schoon en beter bereikbaar te maken. Zo werden toegangswegen opnieuw bestraat, en worden ook de pleinen in de nabije toekomst onder handen genomen. We zijn blij dat de gemeente zich daarin constructief en actief opstelt. Als wij als bestuur signalen opvangen over bijvoorbeeld te hoge stoepranden of losliggende drempels, dan wordt dat binnen no time opgelost. Ook is er samen met de gemeente actie ondernomen om zwerfvuil aan te pakken. Er zijn meer vuilnisbakken geplaatst, er is een vrijwillige zwerfvalbrigade in het leven geroepen en ondernemers hebben van de gemeente prikstokken gekregen waarmee ze de omgeving rondom hun winkel makkelijk schoon kunnen houden. Zo zetten we samen de schouders onder een mooi, schoon en duurzaam dorpscentrum.”

Hoevelaken heeft dan ook meer dan genoeg potentie, vindt ook penningmeester Bas Berens, eigenaar van HappyFood. “We hebben een belangrijke regiofunctie en trekken mensen uit Achterveld, Leusden, Nijkerkerveen, Terschuur en Zwartebroek en om hier te komen winkelen. Ze waarderen de charme en de sfeer, het gevarieerde winkelaanbod, het gratis parkeren en de goede bereikbaarheid.”

Citymarketing
Aan ideeën geen gebrek, en het bestuur zoekt hiervoor de samenwerking met een citymarktingbureau. “Het is belangrijk om via sociale media en andere kanalen te laten zien wat er allemaal gebeurt in Hoevelaken. Grote en kleine activiteiten en evenementen, maar ook leuke winkeliersacties. Zodat bezoekers van Hoevelaken op regelmatige basis verrast worden en ontdekken dat  Hoevelaken leeft en bruist.

www.hartjehoevelaken.nl

Geplaatst op: 22-04-2022

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Gerelateerde berichten

Business in Nijkerk

Business in Nijkerk is een platform voor onafhankelijk zakennieuws. Tegelijkertijd hebben bedrijven in deze gemeenschap zelf ook zoveel nieuws te melden. Die boodschap voor hen formuleren is óók de missie van Business in Nijkerk.