Projecthuizen.nl schakelt BHN-leden in

NIJKERK – Ondernemen op een manier die van betekenis is voor de omgeving. Veel bedrijven willen dat graag, maar weten niet goed hoe ze dat moeten aanpakken. Het initiatief Projecthuizen.nl van ondernemer én BHN-lid Sylvia Krebber helpt organisaties daarbij.

Betekenisvol verbinden én doen. Het is het uitgangspunt waarmee Sylvia bedrijven, scholen en andere organisaties helpt. Dat kan op talloze verschillende manieren en even zoveel terreinen, vertelt ze. Onlangs nog bracht ze een bedrijf in contact met Dierenpark Amersfoort. “Dit bouwbedrijf had een aanbesteding van de gemeente gewonnen. Vanuit de gemeente werd de eis gesteld om een bepaald percentage in te zetten op het gebied van SROI, wat staat voor Social Return On Investment. En omdat de dierentuin een zware tijd heeft gehad door corona, hebben de mensen van het bouwbedrijf daar de handen uit de mouwen gestoken.”

Gastlessen door BHN-leden
Vanaf 16 mei worden ook BHN-leden ingeschakeld door Projecthuizen.nl en samenwerkende partners: tijdens de Week van het Ondernemen, een initiatief van het Netwerk Onderwijs & Arbeidsmarkt waar de BHN onderdeel van is en Sylvia de projectleider, gaat een aantal van hen gastlessen geven op scholen. “Onderwijsinstellingen hebben behoorlijke klappen opgelopen tijdens corona. Veel leerlingen kampen met leerachterstanden en er is creativiteit nodig om daarmee om te gaan. Het geven van gastlessen lost het probleem niet op, maar draagt wel bij aan de verbetering van onderwijs en de voorbereiding van leerlingen op de arbeidsmarkt. We willen tenslotte allemaal goed geschoold personeel op de werkvloer. De BHN draagt op deze manier een steentje bij aan betekenisvol ondernemen.”

www.projecthuizen.nl

Geplaatst op: 22-04-2022