Van Kommer verlegt grenzen naar Barneveld

BARNEVELD – Snel, betrouwbaar en dicht bij huis alle douanezaken afhandelen. Dat kan voortaan bij Van Kommer Customs in Barneveld. Met deze nieuwe dienst van Van Kommer regelen bedrijven hun douaneformaliteiten gewoon om de hoek.

De douaneagent is van oudsher te vinden op plekken waar goederen ons land binnenkomen en verlaten: bij havens en luchthavens. Tegenwoordig is de locatie van de douaneagent vaak niet van belang, omdat de meest voorkomende aangiften digitaal kunnen worden aangeboden en afgehandeld. Gunstig gelegen in het midden van het land is Van Kommer Customs voor veel klanten dan ook een douaneagent ‘om de hoek’.

Van Kommer is al ruim zestig jaar bekend als bedrijf dat internationaal transport en opslag verzorgt voor zijn klanten. Hierbij biedt het ook het binnenlands vervoer aan vanaf het moment dat een vracht bij (lucht)havens het land binnenkomt. Nu het bedrijf ook de douaneformaliteiten voor zijn rekening neemt, kunnen klanten er volledig van op aan dat hun vracht van aankomst tot aflevering in goede handen is.

Van Kommer Customs heeft de beschikking over een enthousiast team van ervaren en goed opgeleide medewerkers die de douaneformaliteiten snel en efficiënt kunnen afhandelen. Zij houden zich bezig met onder meer aangiften voor in- en uitvoer, vergunningen en oorsprongsdocumenten, maar geven ook advies en ondersteuning bij douanevraagstukken. Op dit gebied zal geen vraag onbeantwoord blijven, zodat bedrijven sneller en efficiënter kunnen werken.

Van Kommer Customs is van mening dat het hiermee een dienst biedt waar veel bedrijven behoefte aan hebben. Voor de meeste ondernemers zijn douaneformaliteiten immers een noodzakelijk kwaad. “Ze besteden hun tijd liever aan hun onderneming en aan het zoeken naar nieuwe leads. Wij ontzorgen ze zodat zij tijd hebben voor zaken die belangrijk voor ze zijn”, zegt douaneagent Eelco Derksen. Hij benadrukt dat iedereen die zich met import en export bezighoudt welkom is in Barneveld, dus niet alleen klanten die ook warehousing en transport door Van Kommer laten verzorgen. “We kunnen op afstand alle formaliteiten regelen, maar soms zijn er ook documenten nodig. Als douaneagent om de hoek kunnen we die snel bezorgen, maar klanten kunnen ook altijd even binnenlopen voor een kop koffie en een deskundig advies. Het persoonlijke contact. Dat is het grootste voordeel van Van Kommer Customs als douane-agent om de hoek.”

Over Van Kommer B.V.
Van Kommer Customs is het meest recente wapenfeit in de geschiedenis van Van Kommer B.V. Het ruim zestig jaar oude familiebedrijf verzorgt transport in West-Europa, zorgt voor het verpakken van goederen en beschikt over een warehouse om de producten op te slaan. Transport, Warehouse en Customs zijn te vinden op bedrijventerrein Harselaar-West langs de A1 in Barneveld.

www.kommer.nl

Geplaatst op: 20-10-2020