Stimuleren van ondernemerschap!

Als trotse voorzitter van Bedrijvenkring Hoevelaken Nijkerk kijkt René Krebber met tevredenheid terug op het afgelopen jaar. Er is veel bereikt!

Het ledenaantal bijvoorbeeld zit in de lift. Tijdens diverse boeiende bijeenkomsten werden veel nieuwe, enthousiaste ondernemers verwelkomd en zijn er waardevolle samenwerkingen ontstaan. Voor hen en bestaande leden zet het zeskoppige bestuur zich ook in dit nieuwe jaar in voor het stimuleren van ondernemerschap door kennis te delen, verbindingen te leggen en inspirerende evenementen te organiseren.

Onderzoek naar netcongestie
Bovendien heeft BHN een zetel in het algemeen bestuursoverleg van de Federatie Ondernemers Verenigingen Regio Foodvalley (FOV Regio Foodvalley). “Hierdoor blijven we op de hoogte van regionale ontwikkelingen die invloed hebben op het ondernemerschap van onze leden. Een concreet resultaat van deze samenwerking is ons initiatief voor een onderzoek naar netcongestie op industrieterrein De Flier, mogelijk gemaakt door subsidie van FOV Regio Foodvalley en de gemeente Nijkerk.”

Regelmatig is er overleg met met burgemeester en wethouders over lokale ontwikkelingen die van invloed zijn op het ondernemerschap binnen gemeente Nijkerk. Daarnaast ondersteunt de BHN maatschappelijke organisaties met financiële bijdragen. “Een traditie waar we trots op zijn.”

Uitdagingen
Vooruitkijkend naar 2024 staan ondernemers in gemeente Nijkerk voor diverse uitdagingen, aldus Krebber. “Denk aan het verduurzamen van gebouwen, het omgaan met netcongestie, de elektrificatie van wagenparken en mogelijke uitdagingen op het gebied van schoonwater- schaarste. Inflatie, hoge energiekosten en materiaal schaarste zullen ongetwijfeld hun stempel drukken op ons ondernemerschap. Het belang van samenwerken, leren van elkaar en gezamenlijk deze uitdagingen aangaan, kan niet genoeg benadrukt worden.”

Inspirerende bijeenkomsten
De opdracht van de BHN voor 2024 is volgens Krebber duidelijk: groeien in het aantal betrokken leden door voortdurend te verbinden, versterken en verduurzamen van ons zakelijke netwerk. “We hebben inspirerende bijeenkomsten op de agenda staan, waarbij inhoud en informele gezelligheid hand in hand gaan. Wij kijken er naar uit om ondernemers spoedig te ontmoeten op een van deze bijzondere gelegenheden.”

www.bhninfo.nl

Geplaatst op: 10-02-2024