Bijzondere wijnen, gewoon uit Hoevelaken

HOEVELAKEN – Met de start van haar nieuwe onderneming in bijzondere wijnen nam Anita van de Bor tegelijkertijd de stap om lid te worden van de BHN.

Met By Bor speurt ze voor bestaande en nieuwe klanten naar bijzondere wijnenhuizen in voornamelijk Frankrijk, Italië en Spanje die het produceren van hun wijnen nét even anders doen, vertelt ze. Dat doet ze zelf én met behulp van een ervaren inkoper. Haar agenda voor de komende tijd is daarom gevuld met afspraken met vertegenwoordigers van wijnhuizen die voldoen aan de specifieke eisen die ze stelt aan de wijnen die bij By Bor een plekje verdienen in het assortiment.

Meestal zijn dat kleinere wijnhuizen, vertelt ze. “Volgende week bijvoorbeeld heb ik een afspraak met een Spaanse wijnmaker die zijn wijn niet laat rijpen in stalen tanks of in houten vaten, maar in stenen vaten. Als ik dat hoor, ben ik meteen nieuwsgierig. Waarom doen ze dat, welke geschiedenis heeft het wijnhuis, hoe gaat dat rijpingsproces in z’n werk en nog belangrijker: wat doet het met de smaak van de wijn.” De wijnen waar Anita enthousiast over is, komen terecht in haar webshop en zijn bovendien te proeven en te koop op locatie. Ook houdt By-Bor een aantal keer per jaar een proeverij.

www.by-bor.nl

Geplaatst op: 10-02-2024