Schuiteman bij topwerkgevers in regio

BARNEVELD – Schuiteman Accountants & Adviseurs is gecertificeerd als Great Place To Work. Uit onafhankelijk onderzoek blijkt dat medewerkers van het accountantskantoor onder meer zeer positief zijn over de samenwerking met collega’s.

“De certificering is een mooie bevestiging van de doorlopende aandacht die we besteden aan onze organisatiecultuur”, vertelt HR-manager Geralda van de Biezen. “Betrokkenheid, open communicatie, een goede werk-privébalans, ruimte voor eigen inbreng en ontwikkelkansen zijn daarbij belangrijke speerpunten.”

Talentontwikkelprogramma
Zo heeft Schuiteman een eigen talentontwikkelprogramma. Op basis van een talentanalyse werken medewerkers met behulp van onder meer trainingen, cursussen, coaching en intervisie aan zowel hun persoonlijke als professionele ontwikkeling. Voor medewerkers tot 30 jaar is er een speciaal programma waarin ze hun eigen carrière kunnen vormgeven en werken aan hun leer- en ontwikkelpunten met hulp van leidinggevenden, coaches en buddy’s.

Werken aan verbinding
Verder besteedt Schuiteman veel aandacht aan verbinding tussen medewerkers. Dat gebeurt bijvoorbeeld via bootcamps, regionale (sport)evenementen en informele teambuildingsactiviteiten. Ook is er een onboardingscyclus voor nieuwe medewerkers, waardoor ze zich snel thuisvoelen en een vliegende start maken in de organisatie. Starters in de organisatie worden daarbij gekoppeld aan ervaren medewerkers, die hen coachen en alle ins en outs van de organisatie kunnen meegeven.

Trust Index
Het resultaat van al die inspanningen? Dat is een mooie gemiddelde score van 73 procent op de Trust Index van Great Places to Work. Die Trust Index is gebaseerd op 60 stellingen over werk en werkgeverschap. Zo geven veel medewerkers van Schuiteman aan dat ze zichzelf kunnen zijn, dat collega’s om elkaar geven en medewerkers eerlijk behandeld worden.

Over Schuiteman
Schuiteman is een top-50 accountantskantoor met vestigingen in Barneveld, Bosch & Duin, Ede, Harderwijk, Huizen en Voorthuizen. Het ondersteunt bedrijven en non-profit organisaties met accountancy, audit en assurance, fiscaal advies, HR-services, juridische dienstverlening en corporate finance. Van de Biezen: “Dat doen we met zo’n 180 medewerkers. Hun werkgeluk is de basis voor de hoge kwaliteit en betrokkenheid die onze klanten elke dag ervaren.”

Geplaatst op: 15-02-2023

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Gerelateerde berichten

Business in Nijkerk

Business in Nijkerk is een platform voor onafhankelijk zakennieuws. Tegelijkertijd hebben bedrijven in deze gemeenschap zelf ook zoveel nieuws te melden. Die boodschap voor hen formuleren is óók de missie van Business in Nijkerk.