Energieke nieuwjaarsbijeenkomst ondernemers Nijkerk

NIJKERK – Zo’n 180 Nijkerkse ondernemers trapten het nieuwe jaar af tijdens de nieuwjaarsbijeenkomst van de BHN en Stad in Bedrijf in het Ampt van Nijkerk.

Hoogtepunt van de avond was een indrukwekkende talk van gastspreker Dai Carter, bekend van het succesvolle tv-programma Kamp Van Koningsbrugge. Carter deelde zijn opgedane ervaringen tijdens dertien jaar werken bij de Koninklijke Landmacht, waarvan de laatste tien bij het Korps Commandotroepen. Hij ging acht keer naar verschillende conflictgebieden en voerde daar geheime missies uit. Hij nam de aanwezigen mee op missie: hoe is het om uit een vliegtuig te springen tijdens een militaire missie en hoe word je daar op voorbereid? Hoe draag je zeven kilometer lang een gewicht van 70 kilo met je mee? En hoe gaat Carter om met de mentale bagage die hij na al die jaren bij zich draagt?

Zorg voor jezelf
Dai vertelde de aanwezige ondernemers hoe hij na 13 jaar weer in het ‘normale leven’ stapte en dat dit niet vanzelf ging. Voeding, beweging en slaap bleken voor hem de belangrijkste schakels om mentaal sterk te blijven. Zijn oproep aan de mensen in de zaal: “Het is nu niet meer aan mij, het is aan jullie! Zorg voor jezelf en de mensen dichtbij je. Het is niet erg om hulp te vragen. Reik je hand uit aan de mensen om je heen.”

Gerard van den Tweel
Hierop kreeg de bekende Nijkerkse ondernemer Gerard van den Tweel de microfoon. Hij vertelde over zijn korte tijd in militaire dienst, wat hij daarvan geleerd had en zijn respect voor mensen die net als Dai Carter op militaire missies gaan. Van den Tweel nam de aanwezigen ook mee in zijn 55 jaar werkervaring. Hoe hij het bedrijf van zijn ouders overnam, dat uitgroeide tot de Van den Tweel groep met onder meer verschillende Albert Heijn-vestigingen en het Ampt van Nijkerk. Zijn boodschap? “Zorg goed voor je personeel en blijf hen motiveren. Het allerbelangrijkste is dat je gezin onvoorwaardelijk achter je blijft staan als ondernemer, want het is heel hard werken.”

Geplaatst op: 15-02-2023