Millennium Sports: lekker in beweging!

HOEVELAKEN – Een sportende medewerker is productiever, fitter én verzuimt gemiddeld 6 dagen per jaar minder. En als de sportschool maar een paar minuutjes verderop zit dan is de drempel helemaal laag om voor, tijdens of na werktijd lekker in beweging te komen.

Jurgen Tomassen en partner Marleen van Heugten namen in 2020 Sportschool Millennium Sports & Healthclub over. De sportschool is gevestigd naast Hositrad, de onderneming van Jurgen Tomassen op bedrijventerrein De Wel. Zijn team ontvangt er sporters van alle leeftijden en achtergronden, en ook steeds meer bedrijven sluiten zich aan. Het is bewezen dat door het wegnemen van een financiële drempel er meer mensen gaan sporten, vertelt hij. “Via Bedrijfsfitness Nederland krijgen werknemers een korting van gemiddeld 40% op hun lidmaatschap. En dat biedt voordelen voor zowel werkgevers als werknemers. Het zorgt voor minder ziekteverzuim, meer energie en focus op de werkvloer en verbetering van het mentale welzijn.”

Uurtje sporten na werktijd
Als ondernemer kent Jurgen deze voordelen uit ervaring, want zijn eigen personeel maakt gebruik van de sportschool. “Als bedrijf moet je zorgen dat je werknemers fit zijn en fit blijven. De hele dag achter een bureau zitten is niet goed voor je, dat weet iedereen. Natuurlijk kan je een rondje gaan lopen in de pauze, maar je kunt ook een uurtje gaan sporten met je collega’s na werktijd.”

Na de overname werden er flinke veranderingen doorgevoerd in de sportschool. Nieuwe apparatuur werd aangeschaft en er werd een body & mind zaal toegevoegd. Bovendien wordt er alles aan gedaan om een gezellige, laagdrempelige sfeer te creëren, vertelt Jurgen. “We willen dat iedereen zich hier thuisvoelt, van jong tot oud.”

www.millenniumsports.nl

Geplaatst op: 22-04-2022