Gemeente mogelijk in Rabobank-pand

NIJKERK – De Nijkerkse ambtenaren verhuizen mogelijk naar het pand van Rabobank aan de Van het Hoffstraat in Nijkerk. De gemeente onderzoekt of het bankkantoor een serieus alternatief is voor nieuwbouw in de Havenkom.

Het kantoor van Rabobank staat deels leeg omdat de bank een groot deel van haar medewerkers heeft ondergebracht in de plaatsen Harderwijk, Putten, Ermelo en Bunschoten-Spakenburg. Aanvankelijk zette de gemeente Nijkerk vol in op nieuwbouw in het centrum. De bouw van een gemeentehuis bij de Havenkom zou de ontwikkeling van een multifunctioneel en aantrekkelijk woon- en werkgebied een duwtje in de rug moeten geven.

Nu lijkt de gemeente toch oren te hebben naar een alternatief, waarbij het kostenplaatje een belangrijke factor in de afweging is. “We willen kostenbewust kunnen voldoen aan een goede huisvesting voor de gemeentelijke organisatie, zeker nu de gemeentelijke begroting
fors onder druk staat”, aldus wethouder Wim Oosterwijk.

Oosterwijk verwacht dat begin juli duidelijk is of de gemeente het bankkantoor wil kopen of huren en tegen welke voorwaarden. Alle opties zijn daarbij wat begtreft de gemeente open, ook het scenario waarbij de gemeente tijdelijk haar intrek neemt in het bankpand en later alsnog een Huis van de Stad realiseert in de Havenkom.

Geplaatst op: 18-06-2019