Samen werken aan aantrekkelijke bedrijventerreinen

U werkt elke dag hard om uw bedrijf te laten groeien en op een legale manier uw brood te verdienen. Helaas beschikken veel criminelen ook over een dosis ondernemerschap en is criminaliteit een business op zich. En dat kan ook uw bedrijf raken.

Wanneer ondernemers slachtoffer zijn geworden van een inbraak of diefstal, levert dat niet alleen financiële schade op, maar doet dat ook wat met het veiligheidsgevoel van uw medewerkers en uzelf. Ook op meer indirecte manieren kan criminaliteit uw bedrijf raken, bijvoorbeeld doordat criminelen panden gebruiken op uw bedrijventerrein voor bijvoorbeeld de productie van drugs. De kans dat een terrein verloedert neemt daardoor toe en dat is natuurlijk geen visitekaartje richting medewerkers en relaties.

Veilige openbare ruimte
Alle reden dus om ons samen in te zetten voor de veiligheid in de omgeving van onze bedrijven en de uitstraling van onze bedrijventerreinen. Dat doen we op verschillende manieren. Bijvoorbeeld met camera’s die kentekens registreren of afzetpalen die ’s nachts en in het weekend wegen naar bedrijventerreinen afsluiten. Maar we dragen als gemeente ook zorg voor goede verlichting en onderhoud van de openbare ruimte.

Eigen terrein op orde
Zelf kunt u als ondernemer ook het nodige doen om bij te dragen aan de veiligheid en leefbaarheid op uw bedrijventerrein. Dat begint natuurlijk op eigen terrein. Hoe meer bedrijven goede beveiligingsmaatregelen nemen, hoe groter de kans dat criminelen onze terreinen links laten liggen. En als veel bedrijfspercelen een hoogwaardige uitstraling hebben, trekt dat ook de juiste nieuwe ondernemers aan!

Alert op criminaliteit
Ook wil ik u oproepen om alert te zijn op signalen die kunnen duiden op verdachte activiteiten. Samen beschikken we over duizenden ogen en oren. Als we die goed benutten, krijgen criminelen minder kans en houden we onze bedrijventerreinen veilig en aantrekkelijk!

Mariëlle Broekman-van der Pers is wethouder van de gemeente Nijkerk. Ze houdt zich onder andere bezig met economie, werk en inkomen, inburgering en cultuur en erfgoed.

www.nijkerk.eu

Geplaatst op: 15-02-2023