De pen van Gerard

Het schrijven van een column in een magazine dat niet de volgende dag verschijnt is altijd lastig. Voor je het weet heeft de actualiteit je achterhaald. Schreef ik in mijn vorige stuk nog dat ik blij was dat we pandemie gelukkig grotendeels achter ons hadden gelaten, voor we het wisten zaten we er weer middenin…
Zakelijk vind ik het natuurlijk vervelend dat we weer allerlei maatregelen moeten treffen, maar een geluk bij een ongeluk is dat we het draaiboek er zó weer bij kunnen pakken. Er komt opnieuw wat bij kijken. Leuk is anders, maar mijn motto is en blijft: laten we ons nu met z’n allen zoveel mogelijk schikken naar de door de overheid afgekondigde maatregelen, ons houden aan datgene wat ons wordt geadviseerd en zorgen dat we uiteindelijk tóch afrekenen met dat vervelende en o zo gevaarlijke virus. En natuurlijk kan ik me voorstellen dat we daar geïrriteerd en soms wat opstandig van worden, maar dat helpt ons niet verder. Dat wat ik zie gebeuren op straat in de grote steden, maar ook in een dorp verderop, vind ik echt schandalig. Daarvoor heb ik echt geen goed woord over! Ik respecteer een ieders mening, kan snappen dat ondernemers ten einde raad zijn nu zij soms opnieuw beperkt worden in hun werkzaamheden, maar ik denk niet dat ik hoef uit te leggen dat het bekogelen en aanvallen van politie en brandweer ons niet helpt om zo snel mogelijk weer een ‘normale’ wereld te hebben. Ik geloof ook niet dat het allemaal corona-gerelateerd is wat er aan deze wanordelijkheden ten grondslag ligt. Ik zie oproerkraaiers, hooligans en snotneuzen. Onbegrijpelijk!In onze bedrijven zullen wij simpelweg alle coronabewijzen accepteren. Persoonlijk hoop ik dat een ieder zo snel mogelijk gevaccineerd is, maar mensen met principiële bezwaren zijn zeker niet minder welkom in onze winkels, 2G, 3G of hoeveel-G-dan-ook.

Genoeg over het virus, deze pagina is eigenlijk verbonden aan de Businessclub van Sparta Nijkerk. Onlangs hebben wij met vertegenwoordigers van de club het eerste seizoen als hoofdsponsor geëvalueerd. Van den Tweel Vastgoed is zeer tevreden met dat eerste jaar! Ondanks het feit dat het een op z’n zachtst gezegd raar seizoen was, heeft de club er alles aan gedaan om op de been te blijven, de tijd te benutten voor achterstallige werkzaamheden en zich voor te bereiden op het seizoen 2021-2022. Bovendien heeft men onze naam daar waar mogelijk zeer goed uitgedragen. Complimenten daarvoor! Op het moment van schrijven van deze column heeft Sparta Nijkerk net de draad weer opgepakt en een serie van drie nederlagen afgebroken met een mooie winst (2-1) op concurrent Excelsior ’31. Naar aanleiding van wat ik zie en meemaak bij de club vind ik dat men zich op de Ebbenhorst hoe dan ook niet zo druk hoeft te maken. Een grote, gezonde club met een prachtige accommodatie waar het vlaggenschip, Sparta Nijkerk 1, opnieuw gewoon meedraait in de top van de derde divisie.

Je moet er toch niet aan denken dat hieraan wéér vroegtijdig een einde komt?

Gerard van den Tweel

Geplaatst op: 13-12-2021