Clip Quality Brands werkt graag lokaal samen

NIJKERK – Internationaal zakendoen en tegelijkertijd lokaal betrokken blijven. Dat doet de Nijkerkse onderneming Clip Quality Brands al jarenlang. Niet alleen door het lidmaatschap van de BHN, maar ook door voor haar diensten zo veel als mogelijk samen te werken met andere bedrijven in de regio.

Met een herkenbare merkidentiteit, een duurzame bedrijfsstrategie en een duidelijk dealerbeleid veroverde Clip Quality Brands in de afgelopen jaren de harten van vele serviesliefhebbers met o.a.hun serviesmerk Bunzlau Castle (in de herkenbare blauw-witte kleuren), dat anno 2023 verkocht wordt in meer dan 200 winkels in Nederland en distributeurs heeft in 35 landen over de hele wereld.

Het bedrijf achter het succes van het handgemaakte servies is dus van Nijkerkse bodem en wordt sinds 2016 geleid door Björn en Ruchama Bakker. Samen met hun team werken ze vanaf het hoofdkantoor in Nijkerk aan nieuwe collecties voor de verschillende merken, de marketing en de uitlevering van orders.

Ondanks hun landelijke en internationale werkgebied zijn ze wel degelijk lokaal betrokken, vertelt Bjorn. “We maken bewust deel uit van onze lokale omgeving. Niet alleen omdat een groot deel van ons team uit de buurt komt. Maar ook omdat duurzaamheid en betrokkenheid al decennialang deel uitmaken van ons dna. We hechten daarom veel waarde aan relaties in onze omgeving. Zo kopen we bijvoorbeeld onze kantoormaterialen lokaal in. Zijn we voor onze ICT afhankelijk van een lokale partij. Laten we ons adviseren door een accountant uit de buurt. En werken we regelmatig samen met lokale horecaondernemingen, zoals Alberto’s en de Postkamer, om onze events voor klanten en relaties extra bijzonder en aantrekkelijk te maken. Als we lokaal mogelijkheden zien om samen te werken, dan doen we dat graag.”

Duurzaamheid
Clip heeft naast haar eigen merken, Bunzlau Castle, Organic Home en The Table Amsterdam ook twee dealerschappen; Annie Sloan, een kwalitatief hoogwaardig verfmerk en Denby, een prachtig servies uit Engeland. Ook hierin speelt duurzaamheid een belangrijke rol. “Wij werken bijvoorbeeld met Europese en fair trade producenten. Dat is duurder, maar daardoor weten we zeker dat er geen sprake is van uitbuiting van medewerkers of dat onze productie ten koste gaat van het milieu. We willen blijven ontwikkelen, onszelf steeds opnieuw uitvinden. Zodat we Clip op onze beurt straks vol trots aan de volgende generatie kunnen overdragen.”

www.clipbv.nl

Geplaatst op: 06-06-2023