‘Arla investeert 6 miljoen in Nijkerk’

NIJKERK – Arla investeert zes miljoen euro in haar fabriek in Nijkerk. Dat meldt het vakblad Melkvee. Het Scandinavische zuivelbedrijf investeert ook volop in het vernieuwen van productielijnen en fabrieken elders in Europa. Het totale investeringsbudget voor 2017 bedraagt 335 miljoen euro, een record voor Arla.

Arla wil de komende jaren meer melk gaan verwerken tot retailproducten en zich minder richten op de bulkmarkt. Dat moet zorgen voor een grotere toegevoegde waarde en hogere winst. Arla verwerkt in Nijkerk jaarlijks zo’n 300 miljoen liter melk. Dat wordt verwerkt in zuivelproducten onder de merknaam Melkunie en Arla. Daarnaast levert Arla huismerkzuivel aan diverse supermarkten en komen producten als Milk & Fruit en Breaker uit de Nijkerkse fabriek. Er werken zo’n 300 medewerkers in het pand bedrijventerrein Arkervaart.

Geplaatst op: 04-03-2017