‘Kwart miljoen voor betere match school en werk’

NIJKERK – Nijkerkse bedrijven die ideeën hebben om de aansluiting tussen onderwijs en arbeidsmarkt te verbeteren, kunnen daarvoor tot 1 april subsidie aanvragen. Er is in totaal 250.000 euro beschikbaar via het Toekomstfonds Onderwijs-Arbeidsmarkt.

Werkgevers, onderwijsinstellingen en gemeenten in de regio Nijkerk hebben samen speerpunten opgesteld om de aansluiting tussen school en werk te verbeteren. Het gaat bijvoorbeeld om het verhogen van arbeidsmarktkansen voor mbo-leerlingen op niveau 1 en 2 verhogen of het enthousiasmeren van jongeren voor de techniek- of ICT-sector. Ook snellere en betere matches als het gaat om stages en leerwerkplekken hebben prioriteit. Subsidieaanvragen moeten aansluiten bij deze speerpunten. Wethouder Patricia van Loozen ziet dat er in de gemeente Nijkerk regelmatig behoefte is aan technisch personeel. “Bedrijven kunnen misschien eerst nog wat onzeker zijn over het aanbieden van bijvoorbeeld een stageplaats, maar een student met een frisse blik is ook een meerwaarde voor het bedrijf. Ik spreek ook mensen uit het bedrijfsleven die het mooi vinden de student te zien groeien tijdens zijn of haar stage. Graag roep ik het bedrijfsleven én onderwijsinstellingen in de gemeente Nijkerk op om een subsidie aanvraag te doen om zo een student een kans te bieden.”

De subsidie kan aangevraagd worden via www.amersfoort.nl/subsidies

Geplaatst op: 04-03-2017