Ondernemers kiezen voor duurzaam

Minimaal af te leggen kilometers voor leveranciers en gasten. Samenwerken met regionale en lokale partners. Met gebruik van lokale of streekproducten. Het zijn drie belangrijke pijlers onder alle grote en kleine evenementen die door ZakelijkOntzorgd worden georganiseerd voor zakelijke klanten.

Steeds meer ondernemers nemen hun verantwoordelijkheid en maken duurzame keuzes in hun bedrijfsvoering. En voeren dat ook door in de evenementen die ze organiseren voor klanten en relaties. Niet meer dan logisch, vindt René Krebber, eigenaar van ZakelijkOntzorgd. “Een evenement is veel waardevoller als we onze verantwoordelijkheid nemen en bewust met voedsel omgaan. Ons motto is niet voor niets ‘Voedsel verspillen, dat moet je niet willen’. En daar denken steeds meer mensen hetzelfde over.”

Duurzame uitvoering
Dit betekent in de praktijk aandacht voor alle aspecten van duurzaamheid die bij de uitvoering van een evenement aan bod komen. Het beperken van CO2-uitstoot door het minimaliseren van het aantal af te leggen kilometers voor leveranciers en gasten. Samenwerken met regionale en lokale partners betreffende inrichting, aankleding, audio & video. En lokale catering betrekken binnen een straal van tien kilometer, waarbij de cateraar zoveel mogelijk lokale en/of streekproducten verwerkt.

Minimale voedselverspilling
Ook wordt er binnen ZakelijkOntzorgd voortdurend nagedacht over de ontwikkeling van concepten waardoor minimale voedselverspilling wordt bereikt. “Binnen dat duurzame frame kunnen we van alles bedenken, ontwikkelen en creëren. Belangrijk daarbij is uiteraard hoe wij met alle creativiteit die wij in huis hebben de wensen van onze klant kunnen vertalen naar een event met onuitwisbare indruk. Of dat nu gaat om een bedrijfsopening, bedrijfsborrel, bedrijfsfeest, personeelsfeest, jubileum, receptie, open huis, klanten dag, productlancering, seminar, congres of beurs.”

Partner netwerk
Al meer dan 20 jaar ligt de kracht van ZakelijkOntzorgd in het ontzorgen in de uitvoering van events op de eigen locatie of op een externe locatie. “Dat doen wij niet alleen, maar samen met ons zeer waardevolle partnernetwerk van (historische) eventlocaties, verhuurbedrijven, audio & video bedrijven, entertainmentbureaus en duurzame cateringbedrijven.”

www.zakelijkontzorgd.nl

Geplaatst op: 22-04-2022