Nijkerkse verpakker neemt branchegenoot over

NIJKERK – Bliston Packaging uit Nijkerk heeft branchegenoot Meulendijks Packaging uit Helmond overgenomen.

Bliston produceert en verkoopt kunststof verpakkingen voor onder meer groenten, vlees, vis, kip, brood en banket. Het bedrijf is gevestigd op bedrijventerrein Watergoor en heeft daarnaast een vestiging in Lelystad. Meulendijks richt zich op kunststof verpakkingen voor de horeca en food industrie. Gezamenlijk leveren beide bedrijven jaarlijks meer dan 650 miljoen verpakkingen aan afnemers in binnen- en buitenland.

Buy-and-build strategie
De overname past volgens Bliston in haar ‘buy-and-build groeistrategie’ en ‘verstevigt de positie van Meulendijks en Bliston in de verpakkingsindustrie’.  Volgens beide partijen is er ook sprake van een sterke match als het gaat om ‘de bedrijfscultuur, de manier van werken en de focus op klant, kwaliteit en duurzaamheid’. Zowel Bliston als Meulendijks blijven onder eigen naam actief. Er is geen overnamebedrag bekendgemaakt.

Investeringsmaatschappij
De overname is tot stand gekomen met ondersteuning van investeringsmaatschappij NewPort Capital, dat sinds vorig jaar betrokken is bij Bliston. NewPort richt zich op investeringen in gevestigde Nederlandse ondernemingen met een operationele jaarwinst van 2 tot 7 miljoen euro in de volgende sectoren: food, verpakkingen, maakindustrie en financiële en zakelijke dienstverlening.

www.bliston.nl

Geplaatst op: 28-10-2021