Nieuw Nijkerks ondernemers-event

NIJKERK – Nijkerkse ondernemers hebben een nieuw netwerk-event in het leven geroepen met de naam Barometer Business Borrel.

Tijdens het event dat voor het eerst op dinsdag 12 april wordt gehouden kijken bedrijven samen naar de barometer van de regionale economie, aldus Evert Hein Schuiteman namens de initiatiefnemers Schuiteman Accountants, ABN AMRO, Midden Nederland Makelaars en Djops. Het event wordt gehouden in de Roode Schuur en is vrij toegankelijk voor alle ondernemers en managers die actief zijn in de gemeente Nijkerk.

Koers bepalen

,,Zoals dat ook geldt voor een onderneming is het goed om op gezette tijden de stand op te nemen van belangrijke economische ontwikkelingen. Met die informatie kan je koers bepalen en eventueel bijstellen,’’ legt Schuiteman uit. ,,Vanuit dat idee is de Barometer Business Borrel ontstaan. Een evenement waar je goede informatie krijgt, maar dat tegelijkertijd laagdrempelig en ontspannen is.’’

Dat is ook de reden waarom het netwerk-gehalte van deze avonden hoog zal blijven, zegt Schuiteman. ,,Vanuit ontmoeting ontstaan er minstens zoveel ideeën als vanuit een officieel gedeelte van een evenement. Daarom willen we dat ‘officiele gedeelte’ ook vooral compact houden. Geen lange referaten, maar leuke visuele, toegankelijke presentaties die ondernemers op de hoogte brengt van de nieuwste ontwikkelingen.

Speerpunten

De precieze invulling krijgt in de komende weken nog verder vorm. Belangrijke speerpunten zijn in ieder geval de werkgelegenheid in de regio, de financiële cijfers en de stand van zaken met betrekking tot de (regionale) vastgoedmarkt. ,,Het is een evenement voor alle Nijkerkse ondernemers. We zijn dus niet verbonden aan een bepaalde club, maar willen graag een aanvulling zijn op wat er al in Nijkerk is.’’

Na de Barometer Business Borrel (17.00 tot 19.00 uur) is er gelegenheid om te genieten van een Barometer Business Menu in Restaurant Meadows. Reserveren kan via www.deroodeschuur.nl door een tafel te reserveren onder vermelding van Barometer Business Menu (30 euro per persoon).

deroodeschuur.nl

Geplaatst op: 17-02-2016