Nieuw kunstveld én verlichting voor Sparta Nijkerk

NIJKERK – Bij Sparta Nijkerk zijn de afgelopen zomermaanden onder meer gebruikt voor de aanleg van een gloednieuw kunstgrasveld, compleet met hypermoderne kunstlichtinstallatie en een eigentijdse beregeningsinstallatie. Op 15 oktober wordt het veld officieel geopend.

Zelfs tijdens de soms tropische zomerhitte werd hard gewerkt om het veld op tijd af te hebben voor de eerste wedstrijden van het seizoen. Het kunstgras op het veel bespeelde hoofdgras was na negen jaar hard aan vervanging toe. De demping liet te wensen over (wat voor blessures zou kunnen zorgen) en ook de afwatering was door de harde ondergrond niet optimaal: bij zware regenval was het veld soms onbespeelbaar.    De opening van het nieuwe kunstgrasveld was gepland op 3 september, maar is uitgesteld tot 15 oktober. Met de bouwplannen die de club daarnaast heeft (tien nieuwe kleedruimtes en uitbreiding van het Van den Tweel Vastgoed Businesshome) ondergaat de accommodatie opnieuw een behoorlijke metamorfose.

Geplaatst op: 05-09-2022