Meer weten over verduurzaming?

NIJKERK – Informeren, inspireren en motiveren. Dat willen de BHN en gemeente Nijkerk bereiken met hun duurzaamheidsevent op maandag 28 november. Zij slaan de handen ineen voor een duurzaamheidsmarkt waar ondernemers uit de gemeente Nijkerk alles te weten kunnen komen over de verduurzaming van hun pand en onderneming.

Dit onderwerp is actueel, want op 1 januari 2023 gaat de Energielabel C-plicht in. Voldoet een kantoorpand per 1 januari niet aan de eisen, dan mag deze niet meer worden gebruikt. De gemeente Nijkerk zal hierop moeten handhaven met boetes die kunnen oplopen tot 81.000 euro. Uit onderzoek is gebleken dat dit geldt voor meer dan 50% van de Nijkerkse kantoren en bedrijven. Tijd voor actie dus. Daarom organiseert de BHN in samenwerking met de gemeente Nijkerk op maandag 28 november een duurzaamheidsmarkt van 13.00 – 18.00 uur in Kade 10 te Nijkerk. Hier kunnen alle ondernemers uit Nijkerk terecht om zich te laten informeren, inspireren en motiveren om hiermee tijdig aan de (verduurzaming)slag te gaan en eventuele boetes te voorkomen.

Geplaatst op: 17-11-2022