Yachtsupport vindt huurders met Domicilie

Toen Henk Bruinekool, directeur-eigenaar van Yachtsupport, de kans kreeg om het kavel naast zijn bedrijfshal aan de Ohmstraat te kopen, hoefde hij daar niet lang over na te denken. Het was namelijk een mooie kans om daar vier ruime bedrijfsunits te realiseren voor de verhuur. Hij schakelde Domicilie Bedrijfshuisvesting in om geschikte huurders te vinden.

Die waren binnen een half jaar gevonden, blikt hij terug. Dat terwijl huurders vandaag de dag bepaald niet rijendik voor de deur staan. Dat het meezat had enerzijds te maken met de gunstige ligging van het bedrijfsverzamelgebouw (circa twee minuten van de A28 en goed bereikbaar per openbaar vervoer), maar is wat hem betreft zeker ook te danken aan de strategische keuzes die hij maakte in overleg met Hendrik de Boer, Adviseur Bedrijfshuisvesting bij Domicilie.

“Ik kon kiezen: zes kleine units laten bouwen, of vier wat ruimere. Ik besloot voor het laatste te gaan, maar heb voor de zekerheid wel bij Domicilie gecheckt of ik daar verstandig aan deed. Zij kennen de markt als geen ander, weten waar vraag naar is en kunnen bogen op ervaring die ik niet heb in deze branche. Ze vonden het een verstandige keuze en zijn vervolgens actief aan de slag gegaan om geschikte huurders te vinden,” vertelt een enthousiaste Henk Bruinekool.

Effectieve kruisbestuiving In de zoektocht naar geschikte kandidaten werd uiteraard het omvangrijke netwerk ingezet dat Domicilie Bedrijfshuisvesting in de afgelopen decennia heeft opgebouwd, ook vanuit de woningmakelaardij. Aangevuld met een strategische online marketingcampagne.

“Het gaat erom dat je reuring creëert,’’ legt Hendrik de Boer uit. ‘‘Zowel offline als online. Want zo eenvoudig is het niet in de huidige markt. Daarom is een effectieve kruisbestuiving cruciaal: marktkennis, jarenlange ervaring, een sterk netwerk, een heldere strategie, effectieve doelgroepmarketing én de nodige zorg en aandacht die je er als makelaar van begin tot eind aan besteedt.”

Inmiddels zijn de contracten ondertekend door de nieuwe huurders, die afkomstig zijn uit uiteenlopende branches. Ze zijn door Domicilie zorgvuldig getoetst op betrouwbaarheid, gaat De Boer verder, en uiteraard op de kaders die passen bij het karakter én het bestemmingsplan van dit deel van bedrijventerrein Arkervaart.

Samen

De zoektocht naar zijn nieuwe ‘buren’ heeft hij eigenlijk volledig uit handen gegeven, geeft Henk aan. Niet meer dan logisch, vindt hij zelf; hij heeft de handen vol aan zijn rol als directeur van een gezonde onderneming met zo’n vijftig mensen op de payroll en een groeiende nationale en internationale klantenkring van jachtenbouwers. Toch heeft hij tegelijkertijd het gevoel de klus sámen met Domicilie geklaard te hebben. “Ik heb het uitbesteed omdat er genoeg andere dingen zijn die mijn aandacht vragen. Maar natuurlijk ben ik op de hoogte gehouden van bezichtigingen die er zijn geweest, en zijn er de nodige overleggen geweest over huurprijs, looptijd en andere voorwaarden. Al met al is het erg succesvol én plezierig verlopen.”

www.domiciliebedrijfshuisvesting.nl

Geplaatst op: 18-11-2022