Klanten vinden en binden met jouw verhaal in Business in Nijkerk

NIJKERK – De redactie van Business in Nijkerk is al jarenlang trouw diamant sponsor van Business Club Sparta Nijkerk. Hoog tijd om kennis te maken met de redactie van dit unieke lokale zakenmagazine. Tekstschrijver Jasmijn van Winden legt uit hoe je met een goed verhaal klanten kunt vinden én binden.

Het is een bekende vraag voor veel ondernemers: op welke manier zet ik mijn marketingbudget zo in dat het maximaal resultaat oplevert. “Er zijn daarin zoveel keuzes te maken”, vertelt Jasmijn van Winden, copywriter bij Hiemstra Media, de uitgever van Business in Nijkerk. “Ik weet uit ervaring dat een goed verhaal in de vorm van branded content voor veel bedrijven een mooie investering is die zichzelf snel terugverdient. In de praktijk blijkt dat veel ondernemers nooit de moeite gedaan hebben om hun verhaal goed en boeiend op papier te zetten. Terwijl dat zo belangrijk is. Een slimme webtekst, een brochure of een oneliner in een online banner is weliswaar belangrijk. Maar niets is zo overtuigend als een leuk en boeiend verhaal over drive, visie en passie van een ondernemer.”

Jasmijn tekent al jarenlang de verhalen op van ondernemers. Ze doet dat voor tal van verschillende uitgaves, zoals kranten, magazines, personeelsbladen en relatiemagazines. “Met een goed verhaal kom je op de radar van je doelgroep. Zo simpel is.”

Op het online platform van Business in Nijkerk staan talloze ondernemersverhalen die online hun werk doen.  “Maar we zijn ook nog steeds zeer gehecht aan onze print uitgave”, vertelt Jasmijn. “Print magazines bieden een tastbare ervaring. Mensen hechten aan iets waar ze aan vast kunnen houden en door kunnen bladeren. Een magazine is wat  veel minder vluchtig dan een digitale boodschap. Het magazine Business in Nijkerk komt op de bureaus te liggen van ondernemers, je vindt hem terug op de tafel in de kantine of op de leesplank in de bibliotheek.”

Wat een goed moment zou kunnen zijn om jouw verhaal te vertellen? Jasmijn: “Er zijn genoeg aanleidingen. Dat kan bijvoorbeeld het moment zijn dat je iets nieuws start of als je een bedrijf overneemt. Wat ik ook vaak hoor is dat ondernemers super goed gaan en veel werk hebben, maar dat ze tegelijkertijd zien dat ze lokaal eigenlijk nog helemaal niet zo bekend zijn. Ook dat is een mooi moment om naar buiten te treden. Een ander argument kan zijn dat je jouw bedrijf (op termijn) zou willen verkopen. Een goed artikel zet jouw bedrijf op de radar bij investeerders, want ook zij googelen voordat ze de portemonnee trekken. Zo simpel ligt dat. Een andere reden kan zijn dat je graag in beeld wilt zijn bij de gemeente, de provincie of andere beleidsmakers. Ook daarvoor geldt dat als er goede verhalen over jou te vinden zijn, dat je dan een serieuze gesprekspartner bent.”

Ondernemers hebben meerdere mogelijkheden om hun verhaal te laten optekenen in het magazine. Dat kan in de vorm van een interview, een column, een reportage of een klantverhaal. Welke manier het meeste effect heeft? “Dat is per ondernemer verschillend. Op de redactie beschikken we over een creatief team met veel ervaring dat die ervaring ook graag deelt. Dus een telefoontje met onze redactie over dit onderwerp helpt je al snel in de goede richting.”

www. info.businessinnijkerk.nl

Geplaatst op: 14-02-2024