Kijkje in de keuken tijdens Tour de Food

NIJKERK – Nieuwe medewerkers vinden of je bedrijf in de picture zetten als potentiële werkgever? Tijdens de ‘Tour de Food’ op vrijdag 19 januari draaide het om vinden en gevonden worden. Een event van Food Academy Nijkerk (FAN) in samenwerking met Veluwe Portaal.

De Tour de Food afgelopen maand was een event voor iedereen die meer wil weten over het werk in de foodsector. Op het programma stond een bustour met rondleidingen bij Veco Zuivel in Zeewolde, Van Delft Biscuits in Harderwijk en BFG Warehousing in Nijkerk. Hier kregen de deelnemers de gelegenheid om sfeer te proeven in de fabriek. “Veel mensen weten niet hoe leuk het is om in de techniek te werken, vandaag laten we dit graag zien”, aldus Van Delft Biscuits HR-Manager Gerda Postema in een interview met Omroep Gelderland.

Banenmarkt
Na de bustour kregen deelnemers de unieke kans om in gesprek te gaan met veertien werkgevers uit de omgeving. Foodbedrijven zoals ESA, Hazeleger Kaas en Nestlé vertelden bezoekers van de banenmarkt meer over de carrière- en opleidingsmogelijkheden binnen hun organisatie.

Geslaagde samenwerking
Volgens Food Academy Nijkerk is een soortgelijk event voor herhaling vatbaar: “Onze missie is om mensen meer te laten zien van de foodsector en te informeren over de interessante carrière- en opleidingsmogelijkheden binnen onze branche. Dit is precies wat we met Tour de Food doen. De samenwerking met Veluwe Portaal verliep hierin goed. Ook was de belangstelling groot: met in totaal 94 enthousiaste deelnemers kunnen we terugkijken op een geslaagd event!”, aldus FAN-community manager Rowynn Marshall.

www.foodacademynijkerk.nl

Geplaatst op: 22-02-2023