De Ebbenhorst is van ons

“De Ebbenhorst is van ons”, bedacht teammanager Marc van de Veen na wéér een thuisoverwinning, en dat was geen loze kreet. Tot het moment van schrijven (medio november) verloor Sparta Nijkerk nog geen enkele thuiswedstrijd.

Omdat het in de uitduels vooralsnog niet zo wilde vlotten, heeft dat echter geresulteerd in een wat magere 8e positie op de ranglijst. Maar nu trainer Eric Speelziek na zes seizoenen heeft besloten zijn kunsten elders te gaan vertonen, is hem er alles aan gelegen dit seizoen nog ergens een prijs te pakken. Wellicht dat de huidige klassering daar geen aanleiding toe geeft, maar de trainer én zijn team zijn er zeker van dat er nog mooie dingen gaan gebeuren in Nijkerk.Fortuna SittardOver mooie dingen gesproken: op woensdag 1 november ontmoette het vlaggenschip van Sparta Nijkerk eredivisionist Fortuna Sittard. Voor circa 3.000 (!) toeschouwers werd het een heerlijke voetbalavond. Ook het Van den Tweel Vastgoed Businesshome was die avond goed gevuld. Kortom, op alle fronten wéér een geslaagde avond. Ik zeg bewust wéér, want ook gedurende dit seizoen merken wij dat het Middagje Sparta Nijkerk staat als een huis. Zonder uitzondering staat het sponsorhome bomvol en dat geeft volgens ons wel aan dat onze club aan populariteit nog steeds niets inboet.

Nog even terug naar onze trainer, Eric Speelziek. Sparta Nijkerk is hem heel veel dank verschuldigd. Onder zijn leiding promoveerde de club naar de 3e divisie. Daar leek Speelziek met zijn team zelfs in één keer door te stoten naar het hoogste amateurniveau van Nederland totdat corona in maart 2020 roet in het eten gooide.

Sparta Nijkerk heeft in Bert van Hunenstein inmiddels een opvolger weten vast te leggen. De Ermelose oefenmeester had eerder o.a. SDC Putten, DVS ’33 en HHC Hardenberg onder zijn hoede. Met de laatste club eindigde hij op 2 in de 2e divisie. Daarmee lijkt een goede opvolging van Speelziek meer dan verzekerd.

Nico Fiegen

Geplaatst op: 28-11-2023