ABZ onderzoekt fusie

NIJKERK – ABZ De Samenwerking uit Nijkerk gaat mogelijk fuseren met branchegenoot De Valk Wekerom. De twee diervoedercoöperaties onderzoeken een fusie.

Dat meldt ABZ op haar website. De coöperaties werken sinds 1 februari al strategisch samen. Een fusie moet ervoor zorgen dat ze beter kunnen inspelen op de toekomstige ontwikkelingen in de Nederlandse veehouderij. Ook zouden de twee bedrijven samen efficiënter kunnen werken.

ABZ De Samenwerking maakt pluimveevoer, varkensvoer en voer voor herkauwers. Het bedrijf beschikt over een kantoor en productielocatie in Nijkerk. Daarnaast zijn er productielocaties in Eindhoven, Haastrecht, Markelo, Stroobos en Leusden. Het bedrijf zette in 2022 in totaal 800.000 ton aan mengvoeders af en boekte een omzet van 440 miljoen euro. De Valk Wekerom heeft twee fabrieken, in Lunteren en Meppel.

Geplaatst op: 28-11-2023