Gewoon Jans traint Nijkerks Office-personeel

NIJKERK – De regio Nijkerk zit bomvol potentie, vindt Esther Jans. Met Gewoon Jans, bureau voor de detachering, werving en selectie van Office-personeel, heeft ze het haar doel gemaakt om werkgevers en werknemers lokaal dichter tot elkaar te brengen. “Mijn ultieme droom zou zijn dat iedereen op de fiets naar het werk kan.”

Dit zou prima mogelijk moeten zijn als je bedenkt hoeveel bedrijvigheid er is in de regio Nijkerk. Sinds een klein jaar is Esther Jans dan ook actief met haar bedrijf Gewoon Jans, waarmee ze bedrijven en werkzoekenden dichter bij elkaar brengt. Door zelf kandidaten te detacheren bij bedrijven. Of door als recruiter op te treden.

Officepersoneel is goud waardZelf deed Jans ervaring op in verschillende functies in de HR-branche. Als ze daarvan één ding heeft geleerd, dan is het wel dat goed Office-personeel goud waard is. “Een officemanager vervult bijvoorbeeld niet alleen taken van een receptionist, maar ook die van een manager bedrijfsvoering en financieel medewerker. Vaak fungeren ze ook als rechterhand van de directie.”

Om professionals en bedrijven te ondersteunen bij het aanleren of verdiepen van deze vaardigheden zette Jans de afgelopen maanden verschillende vakinhoudelijke trainingen op. “Met als doel het kennisniveau van personeel te vergroten. Denk aan een taaltraining, projectmanagement, planning en organisatie, timemanagement, facility management of een cursus financiën of boekhouden. Maar ook cyber crime – en dan met name het voorkomen daarvan – is een steeds groter thema op de werkvloer geworden. Intervisiebijeenkomsten voor afdelingen en teams is ook een dienst die ik komend jaar verder wil uitrollen.”

Blijven ontwikkelen“In zijn totaliteit is het een mooi compleet pakket aan trainingen geworden dat Office-personeel helpt om kennis te verrijken en te verdiepen. Behalve voor mijn eigen detacheringsmedewerkers, zijn deze waardevolle trainingen beschikbaar voor elke (lokale) ondernemer. Laat 2022 het jaar zijn waarin je extra in jouw personeel investeert. Dat is niet alleen goed voor jouw bedrijf, maar helpt je ook om jouw medewerkers aan je te binden. Want als iemand zich kan blijven ontwikkelen, heeft dat een positieve uitwerking op het plezier dat iemand beleeft aan het werk. Doen wat je leuk vindt is ontzettend belangrijk en jezelf blijven ontwikkelen draagt daaraan bij.”

Jans ontwikkelde haar trainingen in samenwerking met diverse partijen, waaronder ook mede-BHN-lid Don Willigenburg van Dontwikkeling. “Via de BHN krijgen wij beide lokaal meer ingangen. Alleen al het opbouwen van je lokale netwerk is superleuk, maar als ik daar ook nog mooie matches uit kan halen voor Gewoon Jans dan is mijn dag helemaal geslaagd.”

www.gewoonjans.nl

Geplaatst op: 13-12-2021