B Corp: Excelleren in positieve impact

Al tien jaar is Alfa trots gecertificeerd als B Corp, een keurmerk dat symbool staat voor transparantie, sociale verantwoordelijkheid en duurzaamheid. Als onderdeel van deze wereldwijde groep ondernemers streven we naar een betere wereld, waarbij B Corp fungeert als ons normenkader voor bedrijfsvoering.

De Verklaring van Verbondenheid, die Alfa heeft ondertekend, verplicht ons tot het nastreven van positieve invloed op de wereld. We omarmen dit met principes zoals de overtuiging dat de verandering vanuit onszelf moet komen. Bedrijven moeten leiden met oog voor mens en maatschappij, waarbij producten en diensten geen schade aanrichten, maar juist voordelen voor iedereen creëren.Voor B Corps betekent duurzaam ondernemen zakendoen waarbij mens, milieu en samenleving er werkelijk toe doen. Wij begrijpen dat de gewenste wereldverandering bij onszelf begint.

Duurzaamheid binnen Alfa
Alfa heeft substantiële stappen gezet op het gebied van duurzaamheid, zoals onze medewerkersparticipatieregeling, de Alfa Academie en het stimuleren van een gezonde werk-privébalans. We verduurzamen onze panden, hanteren een regeling voor elektrisch leasen en cultiveren een bedrijfscultuur gericht op menselijkheid. Als B Corp, sinds 2014 erkend, worden we periodiek gereviewd, met als doel voortdurende verbetering. Bij onze recentste evaluatie in 2020 behaalden we 115 van de maximale 200 punten.

Impact door Maatschappelijk Relevante Dienstverlening
Vanuit onze B Corp-gedachte streven we ernaar onze klanten te ondersteunen. In deze dynamische wereld geloven we dat kalmte en een helder beeld van cruciaal belang zijn. Als adviseurs, verbinden we ons sterk met onze klanten, handelend vanuit goed rentmeesterschap en noaberschap. Elke stap die wij zetten naar een betere wereld draagt bij aan een groter geheel. Daarmee dagen we onze klanten uit om vooruit te kijken naar een duurzame toekomst.

Als B Corp omarmen we niet slechts een certificering; we omarmen een mentaliteit die bloeit in het streven naar positieve verandering, waarbij we, samen met onze klanten, bouwen aan een duurzamere wereld.

Remco Nonkes is adviseur en accountant bij Alfa Accountants en Adviseurs. Je kunt hem bereiken via rnonkes@alfa.nl.

www.alfa.nl

Geplaatst op: 08-04-2024