Verlangen

Altijd weer een mooi moment, de aanloop naar een nieuwe voetbalcompetitie. Hoe staan we er voor? Leggen we de lat gewoon hoog? Hoe heeft de concurrentie zich versterkt? Soms is het gissen, soms is er voldoende aanleiding om bijzonder positief het seizoen in te gaan (of juist niet…).

Er is al veel te vaak wat over gezegd maar onze club mijmert nog steeds na over de voetbalcompetitie 2019-2020. Het seizoen waarin we zomaar dachten door te stoten naar de 2e Divisie maar waaraan abrupt een einde kwam omdat corona zich aandiende. Nu is echter het moment om daar voorgoed over op te houden. Op het moment dat u dit leest is de competitie alweer een paar weken gaande en kunt u de eerste conclusies inmiddels trekken. Maar hoe we het ook wenden of keren, de Businessclub van Sparta Nijkerk gaat er sowieso een mooi seizoen van maken. Met (hopelijk weer) druk bezochte thuiswedstrijden en een aantal gezellige evenementen. “Verbinden en verrassen” blijft namelijk ons motto.

Opvallend dat Sparta Nijkerk zelfs in coronatijd veel nieuwe gezichten heeft verwelkomd en het is geruststellend dat wij vrijwel niemand hebben zien vertrekken. Veel ondernemers hebben met angst en beven afgewacht waar corona hen zou raken maar gelukkig horen wij van velen dat zij door hard werken, door inventief te zijn of door het (tijdelijk) over een andere boeg te gooien het hoofd goed boven water hebben kunnen houden. Datzelfde geldt voor onze club. Voetbalclubs van het kaliber Sparta Nijkerk zijn nu eenmaal óók een bedrijf en ook wij hebben dus zeker gezien dat een pandemie je zomaar in de problemen kan brengen.

Maar gelukkig kunnen ook wij zeggen dat we er zonder noemenswaardige kleerscheuren zijn afgekomen. Tijdens een informatie- avond, kort na aanvang van het nieuwe seizoen, gaan wij onze BC- leden daarover bijpraten.Terug naar het voetbal. Op het moment dat wij onze kantine en onze terrassen weer mochten openen werd het al snel duidelijk: ‘Leuk, maar de bal moet weer gaan rollen!”. We willen weer juichen, ons ergeren, analyseren, opscheppen en het beter weten. En met z’n allen weer gezellig bij onze club rondlopen of Sparta Nijkerk 1 nareizen naar verre uitwedstrijden. En het gaat weer gebeuren! Gelukkig is het besef bij onze leden aanwezig dat een juiste vaccinatie helpt om weer snel met z’n allen aanwezig te zijn op De Ebbenhorst. Want daar verlangt vrijwel iedere Spartaan naar. En ik misschien nog wel het meest.

Nico Fiegen, voorzitter

Geplaatst op: 29-10-2021