Nijkerkse bouwer levert grootste hotel Benelux op

NIJKERK – Met zijn 650 kamers op 24 verdiepingen heeft Pleijsier Bouw begin januari met het nhow Amsterdam RAI hotel het grootste nieuwbouwhotel in de Benelux neergezet.Na het storten van vele kubieke meters beton en het plaatsen van een eindeloos aantal ramen opende het hotel in januari haar deuren voor bezoekers. Het iconische gebouw is ontworpen door OMA (Office for Metropolitan Architecture). Het ontwerp is gebaseerd op het Signaal, de reclamezuil met zijn bijzondere stapeling van driehoekige elementen die sinds de opening van de Europahal in 1961 voor het complex staat.Duurzaam

Duurzaamheid was vanaf de start van het ontwerptraject een belangrijk aspect. Deze werd dan ook beoordeeld met onder andere de BREEAM-certificering Excellent en ook werd de Bewuste Bouwers Zuidas Award toegekend. Dit betekent dat Pleijsier Bouw zich uitmuntend hield aan de gedragscode van Bewuste Bouwers en op een omgevingsbewuste, veilige en duurzame wijze werkte. Pleijsier Bouw, het familiebedrijf van de broers Winno en Robert Pleijsier, was vanaf het begin betrokken als bouwteampartner en dacht zodoende mee over alle technische aspecten van het project. Als hoofdaannemer was Pleijsier Bouw verantwoordelijk voor de gehele realisatie en coördineerde tevens het inbouwpakket voor het hotel, zodat er uiteindelijk turnkey kon worden opgeleverd.

Geplaatst op: 26-02-2020