Nieuwe ronde, nieuwe kansen

Nog maar nauwelijks bekomen van het hectische competitieslot dient de nieuwe voetbaljaargang zich weer aan. Één die weer behoorlijk wat streekderby’s bevat, maar waarin de mannen van trainer Eric Speelziek ook stevig aan de bak kunnen.

Mooie potjes tegen DVS ’33 (Ermelo), DOVO (Veenendaal) en nieuwkomer Eemdijk. En wat te denken van de knaller die op de openingsdag op het programma staat: recordkampioen IJsselmeervogels-Sparta Nijkerk. Ik durf nu al te zeggen dat de supporters van onze club daar reikhalzend naar uit kijken.

Na de vroegtijdig afgebroken (corona-)seizoenen en een snelle uitschakeling in de nacompetitie van 2022 werd ook het afgelopen seizoen ingezet op een hoge notering. Aanvankelijk leken we daar niet op af te stevenen, maar gelukkig herstelde de ploeg zich en maakten we tot het eind kans op de nacompetitie. Hoe het afliep? Laten we het daar maar niet over hebben. Een eerlijk gezegd wíllen we dat ook niet. Nieuwe ronde, nieuwe kansen!

Ik had u vanaf deze plaats graag bijgepraat over onze bouwactiviteiten maar helaas hebben wij die even uit moeten stellen. Vanwege ontwikkelingen in de bouw (werkdruk en prijs) houden we de plannen na de zomer opnieuw tegen het licht, maar dat ze op de één of andere manier verwezenlijkt gaan worden, is duidelijk. Dat kan ook niet anders want onze club barst werkelijk aan alle kanten uit z’n voegen. Een nog altijd groeiend ledenbestand (zowel bij de mannen en jongens als bij de vrouwen en meiden) en een sponsorgroep die ook nog altijd groeit, houdt in dat we wel móéten uitbreiden. Gelukkig geeft niet alleen de steun van de gemeente Nijkerk ons daartoe de nodige ruimte, ook de steun van sponsors helpt daarbij enorm. Maar zelfs dan moeten wij verstandig en doordacht met onze middelen omgaan. Zodra de bal weer rolt zullen partijen ook weer bij elkaar aan tafel zitten om die plannen om te zetten van woorden naar daden.

Kortom, we hebben er zin in! Met een op enkele plaatsen gewijzigde spelersgroep en enkele wijzigingen in de technische staf zijn we er zeker van dat er straks weer een gretig stel voetballers klaar staat om de uitdaging aan te gaan!

Nico Fiegen

Geplaatst op: 10-08-2023