‘Mijn vrouw vind dat ik pittig rijd’

Vroeger kon hij uren sleutelen aan auto’s. Tegenwoordig rijdt hij liever in mooie auto’s. Bij voorkeur BMW. Want Peter Dirksen van Dirksen Financieel Adviseurs is niet alleen autoliefhebber, maar ook groot fan van BMW!

Welke auto rijd je?
“Ik rijd sinds kort een witte BMW X1 Orange Edition. Een speciale uitvoering van Nederlandse bodem. Dat maakt deze auto extra bijzonder. De bekleding, het stuur en de wielen van de auto zijn bijvoorbeeld ook anders dan in de standaard uitvoering. Ik houd ervan als een auto uniek is en probeer er dan ook altijd wat van te maken. Dat is bij deze wagen zeker gelukt. Ik kon niet wachten tot ik hem mocht ophalen op 5 januari. En achteraf gezien volledig terecht, want net als mijn vorige BMW rijdt deze heerlijk!”

Waar komt jouw voorkeur voor BMW vandaan?
“Vanwege de kinderen heb ik jarenlang in gezinsauto’s gereden. Toen dat een paar jaar geleden niet meer nodig was ging ik op zoek naar een auto voor mezelf. Een goede vriend van mij werkt bij de BMW-dealer in Nijkerk dus zo kwam ik daar terecht. Ik was eigenlijk direct enthousiast over het rijcomfort van het merk. Ik kocht toen mijn eerste BMW, een BMW 320 touring. De afgelopen vier jaar heb ik daar met veel plezier in rondgereden, maar nu vond ik het tijd voor iets nieuws. Ik heb geen moment getwijfeld aan een ander automerk. Een betere keus dan BMW is er in mijn ogen namelijk niet.”

Ben jij een autoliefhebber?
“Auto’s zijn absoluut één van mijn hobbies. Al was dat vroeger meer dan nu. Samen met vrienden ‘pimpte’ ik vroeger auto’s. We zetten andere wielen onder de auto’s en bouwden mooie geluidsinstallaties in. Mijn eerste auto – een Opel Ascona uit 1978 – hebben we zelfs helemaal omgebouwd tot rally-auto inclusief driepuntsgordel. Dat was fantastisch. Al heeft het niet lang geduurd voordat deze door iemand total loss werd gereden. Tegenwoordig ga ik in mijn vrije tijd liever naar de padelbaan. Daar probeer ik toch minstens een paar keer per week een balletje te slaan.”

Hoe omschrijf jij jouw rijstijl?
“Als ik mijn vrouw moet geloven dan is dat behoorlijk pittig. Zelf vind ik dat wel meevallen. Tot nu toe reed ik dieselwagens met veel vermogen. Daar rijd je ook automatisch harder mee. Nu ik in een benzinewagen rijd probeer ik er wat beter op te letten. Overigens probeer ik ook altijd mijn rijstijl aan te passen aan de omgeving. Ik weet heel goed op welke plekken ik het gaspedaal wat verder in kan drukken.”

Heb je dan ook een droomauto?
“Ik blijf bij BMW. Maar als het aan mij ligt dan zou ik ooit wel graag een BMW M4 CS of M5 CS rijden. Dat is een sportieve auto met heel veel vermogen. Hoe het aanvoelt om in zo’n auto te rijden? Dat is fantastisch! Echt een beleving op zich. Ik heb nu een paar keer in de BMW M4 en M5 mogen rijden en dat is absoluut geen straf. Of ik nog een rondje wil rijden hoef je me dan ook echt geen twee keer te vragen!”

bb Dirksen_0001 (Medium)

Geplaatst op: 05-03-2018