Energieke Regio neemt een vlucht

NIJKERK – Achttien bedrijven hebben zich in de afgelopen maanden aangemeld voor Energieke Regio Nijkerk. Deze bedrijven zetten daarmee een belangrijke stap om hun bedrijfspanden te verduurzamen.

In 2035 is Nijkerk CO2neutraal. Dat is de ambitie van de gemeente Nijkerk. Samen met Rabobank, Stichting Energieke Regio Nijkerk en de ondernemersverenigingen uit Nijkerk focust de gemeente zich daarom op de verduurzaming van onroerend goed. Een kans waar ook steeds meer ondernemers zich bewust van worden. In februari werd daarom al de bijeenkomst Energieke Regio georganiseerd bij partner Rabobank in Nijkerk. Sindsdien heeft de Energieke Regio een vlucht genomen. Na afloop van de bijeenkomst meldden vijftien nieuwe ondernemers zich aan voor het programma. Bedrijven die zich aanmelden worden geholpen met onafhankelijk advies. Hierbij is de gunstige businesscase het uitgangspunt. Subsidies en fiscale regelingen zijn hier onderdeel van.

Een ander voordeel is dat bedrijven hierdoor kunnen voldoen aan landelijke wet- en regelgeving, laat Femke Batterink (coördinator duurzaamheid van de gemeente Nijkerk) weten.
“Bij bedrijven liggen nog volop kansen om te verduurzamen. Vaak zijn ondernemers onbekend met de financiële voordelen. Met dit initiatief willen we de ondernemers helpen om de keuzes te maken die passen bij hun bedrijf”, zegt Batterink. “Voor de één is dit het gunstige rendement op zonnepanelen, voor een ander is het beter om te starten met led-verlichting.”

Ondernemers die geïnteresseerd zijn in de Energieke Regio kunnen zich melden door contact op te nemen met Menno van Luijn van de Energieke Regio Nijkerk via mvanluijn@energiekeregio.nl.

Geplaatst op: 04-09-2018