Brouwer Technology en AE Trailers blijven in Nijkerk

NIJKERK – Opnieuw hebben twee Nijkerkse bedrijven besloten om een kavel op een van de lokale bedrijventerreinen te kopen.

Brouwer Technology (foto) verhuist naar een nieuw pand aan de Ohmstraat op bedrijventerrein Westkadijk. Het Nijkerkse bedrijf verzorgt service en onderhoud aan systemen van treinen, metro’s en trams. Het gaat daarbij onder meer om airconditioning, ventilatie, verwarming, maar ook deursystemen, veiligheidssystemen en elektronica. Tot de klanten van Brouwer Technology behoren grote treinenbouwers en vervoerders zoals NS, HTM, Arriva en Connexxion. Met de verkoop van het 4.500 m2 grote kavel is Westkadijk nu nagenoeg vol.

Eerder maakte A.E. Trailerservice al bekend dat het verhuist naar bedrijventerrein De Flier. Het van oorsprong Puttense bedrijf was sinds 2013 gevestigd aan de Gezellenstraat. Op De Flier krijgt het de beschikking over een kavel van 5040 m2. Dat biedt A.E. Trailerservice de ruimte om naast onderhoud, reparatie en apk aan bedrijfsvoertuigen ook nieuwe activiteiten te ontplooien. Het gaat om een truckwash. Vanwege de uitbreiding zal A.E. Trailerservice op korte termijn extra personeel aannemen.

Ook op De Flier zijn nog beperkt kavels beschikbaar. Het nieuwe Nijkerkse gemeentebestuur is daarom selectief bij de verkoop van resterende bedrijfskavels. “De kwaliteit en duurzaamheid van nieuwe bedrijven als toegevoegde waarde voor onze gemeente Nijkerk staan daarbij voorop. Kennisintensieve en schone bedrijven hebben onze voorkeur”, aldus het college.

Geplaatst op: 20-06-2018