Arkerpoort bijna vol, nog veel ruimte op De Flier

NIJKERK – Bedrijventerrein Arkerpoort in Nijkerk is bijna vol. Van de drie nog vrije kavels zijn er inmiddels twee onder optie.

Dat meldt de gemeente Nijkerk in een actueel rapport over grondexploitaties. De drie resterende kavels zijn relatief compact. In totaal is er nog 8.154 m² aan bedrijventerrein vrij.
Bedrijven die het laatste kavel willen kopen, moeten er dan ook rekening mee houden dat de flexibiliteit om tegemoet te komen aan de (ruimtelijke) wensen van potentiële kopers beperkt is.
De gemeente verwacht dat in 2021 alle bedrijfskavels op Arkerpoort verkocht zijn. De uitgifte van het nieuwe bedrijventerrein startte in 2012. Vier jaar later nam Vreugenhil Dairy Foods (foto) als eerste haar intrek op De Flier.
Bedrijven die willen uitbreiden, hebben nog wel mogelijkheden op De Flier. Op dit terrein zijn inmiddels 20 kavels met een totale oppervlakte van 10,6 hectare verkocht. Dit jaar viel de vraag nagenoeg stil en is er nauwelijks grond verkocht. In totaal wordt ongeveer 27 hectare aan bedrijventerrein uitgegeven. Hoeveel bedrijven er straks uiteindelijk gevestigd zullen zijn op De Flier, staat nog niet vast. Als er bedrijven zijn die veel meters nodig hebben, kan de gemeente de kavelindeling flexibel aanpassen.

Geplaatst op: 24-10-2019