Unica groeit met extra kantoor in Hoevelaken

HOEVELAKEN – Het in Hoevelaken toch al prominent aanwezige Unica, is deze zomer nog verder gegroeid. De technische dienstverlener opende een nieuw kantoor aan De Beek, op circa 400 meter van het bestaande hoofdkantoor.

Op die locatie was Unica uit haar jasje gegroeid, meldt het bedrijf. Het nieuwe kantoor gaat voorlopig plaats bieden aan circa 200 medewerkers. Verschillende dochterbedrijven vinden er onderdak. Het gaat om Regel Partners (Gebouwbeheersystemen), Unica Fire Safety (Brandveiligheid) en Hellemans Consultancy (Energieadvies). Dat laatste bedrijf was in Den Dolder gevestigd, maar komt nu dus naar Hoevelaken toe.

Hoofdkantoor
Het hoofdkantoor van Unica Groep blijft gehuisvest aan De Wel, maar door de verhuizingen ontstaat er op dat kantoor wel ruimte voor verdere groei van andere Unica-bedrijven die daar ook gehuisvest zijn. Onder meer Unica Building Services, Unica Building Automation, Unica Datacenters, Unica ICT Solutions en Unica Special Security Projects behouden of krijgen ruimte in dit kantoorpand. Bij Unica werken circa 2.500 medewerkers, verspreid over 23 vestigingen en 9 bedrijvenclusters. De omzet van de technische dienstverlener kwam in 2018 uit op 477 miljoen euro.

Leegstand Horstbeek
De verhuizing van de Unicabedrijven is een opsteker voor Hoevelaken. De leegstand op het bedrijventerrein Horstbeek daalt daardoor weer een stukje. Er staan nog wel altijd meerdere kantoorpanden te huur, met een gezamenlijk oppervlak van circa 7.000 m².

Geplaatst op: 12-09-2019