Reclameman Richard Todd rijdt in stoere blikvanger

Bij een reclameman denk je al gauw aan een snelle jongen in een dito wagen. Hoevelakenaar Richard Todd staat met zijn reclamebureau TODD voor ‘boereneerlijkheid en ontnuchterende eigenzinnigheid’. En wat rijdt deze nuchtere Nijkerker? Een Land Rover Defender.

Een bijzondere zakelijke auto. Waarom juist een Land Rover?
“We zijn gevestigd in Hoevelaken in een oude stal, de reclamestal. Rond het pand lopen kippen en we hebben een groentetuintje. De Land Rover past in die sfeer. Ik vond ook het een robuuste auto. Voor mijn andere bedrijf, JamesPRO, rijd ik zo’n 25.000 km op jaarbasis. We hebben software ontwikkeld waarmee alle losse administratieve rompslomp in met name kleinere bedrijven – van de agenda, Excel en Word tot de complete projectadministratie en boekhouding – simpel in de cloud beheerd kunnen worden. Daarvoor rijd ik veel langs bedrijven in het hele land.”

Ben je een hardrijder of meer een toerder?
“Lastig, ik houd wel van snelheid. Mijn allereerste auto ooit was bijvoorbeeld een Polo GTI uit 2000 en ik heb tien jaar lang aan kartracing gedaan. Ik heb ook nog steeds een andere auto voor de pk’s, maar zakelijk pak ik vaak de Land Rover. En dat is bepaald geen auto om hard mee te rijden. Het avontuurlijke van een Land Rover past goed bij mij.”

Business Bolides Reclamestal-4 (Medium)

Ga je dan ook het liefst offroad?
“Ik rijd het liefst in de bossen. Lekker op pad. Met deze auto gaan we ook regelmatig op vakantie. Dan zetten we de daktent erop en gaan we wildkamperen. Die tent zit ingepakt op het dak en kun je met één beweging uitklappen. Ik doe dat liever dan op vakantie in een luxe hotel. Al moet ik mijn vriendin wel beloven dat we nu en dan een hotel aandoen zodat ze behoorlijk kan douchen.”

Nog andere custom upgrades op de Land Rover?
“Nee, maar we hebben hem wel helemaal opgeknapt. Lekker een beetje sleutelen samen met vrienden. Toen ik hem kocht was hij namelijk groen-wit, maar omdat we bij TODD natuurlijk ook autobelettering doen, hebben we hem helemaal zwart-groen gewrapt. Hij ziet er nu strak en robuust uit en past bij ons bedrijf. Op de website en onze social media kun je de Land Rover ook terug zien komen.”

“Ik vind auto’s leuk, maar vooral voor mezelf en niet om te pochen. Ik vind wel dat je moet doen wat je leuk vindt. Ik ga bijvoorbeeld regelmatig op reis, maar ik werk dan ook al vanaf mijn zeventiende als ondernemer. Mijn motto? Work hard, play hard. In het verleden hebben we voor grote merken gewerkt, maar dat is niet zaligmakend. Zo’n merk staat mooi op je portfolio, maar het is niet altijd het leukste werk. Nu kiezen we voor de klant en het soort werk dat ons inspireert.”

Geplaatst op: 02-03-2017