Remarketing: haal bezoekers terug naar je website

Je kent het vast wel. Heb je op Zalando naar nieuwe schoenen gekeken, en vervolgens zie je ze op alle websites die je daarna bezoekt weer voorbijkomen. Heel irritant. Maar toch ook wel slim, want hoe vaak gebeurt het niet dat je ze uiteindelijk toch bestelt?

Wat Zalando kan, kun jij als ondernemer ook. Vaak wordt online marketing ingezet om nieuwe bezoekers naar je website te halen, maar wat doe je met die flinke groep die de website wel heeft bezocht maar geen gegevens heeft achtergelaten? Tijd om deze bezoekers, pardon, potentiële klanten terug te halen.

Interesse wekken kost tijd
Hoe vaak raak je met iemand aan de praat waarmee het zo goed klikt dat je hem of haar volledig vertrouwt en eigenlijk al direct weet dat je mórgen nog in het huwelijksbootje stapt? Met (online) marketing geldt in grote lijnen hetzelfde. Hoe vaak heb jij een advertentie of bericht voorbij zien komen die je zó enthousiast maakte dat je er op klikte en iets kocht? Het zal zelden voorkomen. Uit onderzoek blijkt namelijk dat we gemiddeld vijf contactmomenten nodig hebben voor we tot actie overgaan; bijvoorbeeld iets kopen of onze gegevens achterlaten.

De kracht van herhaling
De techniek die sites als Zalando inzetten heet ‘remarketing’. En het leuke? Remarketing is niet alleen voor webshops interessant, maar zeker ook voor de zakelijke doelgroep. Als een bezoeker – die je dienstenaanbod heeft bekeken – later advertenties van die specifieke diensten voorbij ziet komen, is de kans dat ‘ie terugkomt naar de website significant groter. En daarmee wordt de kans dat die bezoeker klant wordt, ook significant groter. Remarketing: onthoudt die term. Remarketing.

www.draad.nu

Geplaatst op: 05-09-2017