Nijkerkse visbroeders scoren vette haringhit

NIJKERK – Gewapend met een flinke dosis creativiteit weten twee Nijkerkse ondernemers alle schijnwerpers op zich te richten. Het gaat om Aard en Peter Lagerwerf, beter bekend als de Visbroeders.

Het duo presenteerde onlangs hun nieuwe hit, een ode aan de Hollandse Nieuwe. Op opzwepende beats zingen ze over haringen, uitjes en zuur. ‘We snijden ze voor u ogen klaar, dus pak er eentje bij de staart en hap!’
De haringhit is te bekijken via het eigen YouTube-kanaal van de eeneiige tweeling. Onder de naam De Visbroeders Show zingen en vloggen ze over hun vak en werk in de viskraam. Het is niet de eerste keer dat de twee een vette vishit scoren. Hun eerdere productie ‘Begin de dag met een visje’ is al ruim 150.000 keer bekeken op Youtube.

Uit de kleren
De Nijkerse broers zijn sowieso niet vies van een ludieke actie. Begin dit jaar ging het team uit de kleren, met uitsluitend een vis voor hun edele delen. Met de stripact protesteerden de Visbroeders tegen een Europese wet die vissers verplicht om bijvangst en jonge vissen aan wal te brengen. Volgens Aard en Peter ‘waanzin ten top’, omdat de vissen zich hierdoor niet kunnen voortplanten.
Niet alleen de acties van de visbroers spreken tot de verbeelding. Ook hun verhaal zelf doet dat. Aard en Peter zijn dyslectisch en gingen naar een school voor kinderen die moeilijk kunnen leren. Via een bijbaantje bij een rokerij deden ze de liefde voor het visvak op, waarna ze dus op jonge leeftijd een succesvolle eigen zaak opzetten. De Visbroeders hebben hun thuisbasis in een loods aan De Melkrijder in Nijkerk, maar zijn doordeweeks te vinden op markten in heel Midden-Nederland. Helaas zit Nijkerk daar niet tussen, dus om de haringhit live te horen zul je toch even in de auto moeten stappen.

www.visbroeders.nl

Geplaatst op: 22-06-2017