Dennis van den Hoogen: ‘Een auto moet wel body hebben’

Ondernemer Dennis van den Hoogen bouwde zijn hobby uit naar een bloeiend bedrijf. ID-DJ Entertainment toert door het hele land om van bruiloft, open huis en bedrijfsfeest een groot succes te maken.

Deze bolide glimt nog mooi!
“Dat kan kloppen, ik heb hem pas een maand. Maar ik vind het sowieso belangrijk dat ons wagenpark netjes is. Als we bij een evenement aan komen rijden moet men een professionele indruk krijgen. De hobbytijd ligt ver achter ons. Dit is een Mazda CX-5 uit 2012. Een sportieve, ruime zakelijke auto. Hiervoor reed ik Audi. Dat het dit keer een Mazda werd, is puur toeval. Voor mij is de kofferbakruimte voor het materieel het belangrijkst en een goede trekhaak om er een kar achter te hangen om naar boekingen te rijden. Daarom moet een zakelijke auto ook een beetje power hebben.”

Hoeveel zakelijke kilometers rijd je?
“Met deze zo’n 15.000 km op jaarbasis. We hebben verschillende bedrijfsauto’s: van nette personenauto’s waarin ook onze dj’s rijden tot een bedrijfsbus met kar voor de grote evenementen. Dat moet ook wel, want soms hebben we vijf boekingen op één avond. Zeker nu we het trouwseizoen in gaan en de buitenevenementen weer op de agenda staan. Nadat ik in 2013 besloot om fulltime voor mezelf te beginnen heb ik inmiddels hulp van mijn vrouw, en ook mijn broer en vader springen bij. Daarnaast werken we met dertien dj’s op zzp-basis en we leiden stagiaires op. Maatschappelijke betrokkenheid vind ik belangrijk. ID-DJ Entertainment is uitgegroeid tot een organisatiebureau dat een totaalplaatje levert. Van een ontspannen achtergrondmuziekje op een verjaardag tot de complete aankleding van een bedrijfsfeest. We toveren een lege bedrijfshal om tot feestzaal en regelen alle bijkomende zaken zoals catering, meubilair en entertainment voor de kinderen. Die grote feesten zijn de krenten in de pap.”

Hoe zou je zelf je rijstijl omschrijven?
“Ik ben een nette rijder. Knippertje, gordeltje. Niet dat ik een langzame rijder ben, ik houd wel van doorrijden, mar ik erger me aan gasten die met 160 km/u voorbij stuiven. Of, nog erger, bumperdrukken. Niks aan!”

Wat was je eerste auto ooit?
“Een Fiat Uno, een barrel. Daarna kreeg ik van een toenmalige collega van me een Renaultje 4. Die was van zijn vrouw geweest. Hij was roestig en beige, dus besloot ik hem met m’n buurman – Mark Vermeulen van Autoservice Vermeulen – zwart te spuiten. Tenminste, dat was het plan. Halverwege zaten we helemaal onder en hebben we er allemaal zwarte handafdrukken op gedrukt. Zelf vonden we het wel geestig, maar toen de oude eigenaresse het resultaat zag, kon zij het niet bepaald waarderen.”

Heb je een droomauto?
“Jazeker, sowieso een Audi en als ik dan mag dromen een hele dikke, uitgebreide Audi Q7. Met alles erop en eraan. Waarom? Een auto moet een beetje body hebben vind ik. En de Q7 is een slagschip.”

Geplaatst op: 22-06-2017