Gresbo lanceert lokale en sociale VeluweZegel

NIJKERK – Post verzenden met oog voor mens, maatschappij én portemonnee? Het kan met de VeluweZegel. Deze unieke postzegel werd begin deze maand gelanceerd door Inclusief Gresbo Post voor zowel de particuliere als de zakelijke markt.

“Het moet dé postzegel worden van ondernemend Nijkerk. Bruikbaar in heel Nederland, met een mooie lokale en sociale insteek”, vertelt accountmanager Inge Meeuse van Inclusief Gresbo Post. De VeluweZegel is de opvolger van de eigen decemberzegel, die het zelfstandige postbedrijf al twee jaar op rij met succes uitgaf. “De vraag onder zowel bedrijven als consumenten was zo groot dat we kansen zagen voor een zegel die het hele jaar is te gebruiken. Als extra service voor onze bestaande klanten, maar ook als mogelijkheid voor elk Nijkerks bedrijf om lokaal, sociaal en maatschappelijk te ondernemen.”

De VeluweZegel, die op 1 april gelanceerd werd, is voor bedrijven een aantrekkelijk alternatief voor de reguliere postzegel omdat zij de btw kunnen aftrekken. “Hierdoor wordt deze maar liefst tien cent per zegel goedkoper”, vult interim salesmanager Steef van den Berg aan. “De kleurrijke beeltenis op de zegel – ontworpen door Gresbo-collega Gert Jan van Beekhoven – geeft een poststuk bovendien extra attentiewaarde. Naast de algemene Veluwse zegel is er namelijk een specifieke Nijkerkse zegel, waarop de toren van de Grote Kerk staat afgebeeld. Een mooie kans om als trots Nijkerks bedrijf je lokale en sociale betrokkenheid te laten zien.”

De VeluweZegel heeft daarnaast diverse sociale voordelen. Meeuse: “Wij bieden werk aan onze medewerkers, voornamelijk mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt, maar ook daarbuiten. De zegels worden namelijk gedrukt door een collega-sociale werkplaats. We horen bovendien dat lokale ondernemers het prettig vinden dat hun geld op de Veluwe blijft en bijdraagt aan een maatschappelijk doel. Zo ondersteunen we o.a. het initiatief op 19 juni om de Nijkerkse toren duurzaam uit te lichten.”

De VeluweZegel is rechtstreeks te bestellen bij Gresbo Post en is in vellen van tien stuks te koop bij diverse supermarkten en boekhandels in Nijkerk. Zie voor de meest recente lijst van verkoop- en postinleverpunten: www.veluwezegel.nl. Gresbo zoekt ook ondernemers die als afgiftepunt willen dienen. Aanmelden via info@veluwezegel.nl.

www.gresbo.nl

Geplaatst op: 25-04-2019