‘De kracht van Kreikamp is het totaalpakket’

Pathé-bioscopen door heel Nederland. De raadszaal in het Nijkerkse stadhuis. Landgoed Oud Groevenbeek in Ermelo. Zomaar een paar projecten die Kreikamp Projectinrichting en Office Emotion met succes hebben afgerond. Maar ook met het inrichten van kantoren zijn beide Nijkerkse bedrijven succesvol.

Zo werd onder leiding van eigenaar Johan Kreikamp recent een project in Zeist afgerond, waar een kantorencomplex werd voorzien van vloerbedekking in opvallende kleurschakeringen en patronen waarmee een eigentijds en speels effect is gecreëerd. Kreikamp ziet de laatste jaren een opvallende verschuiving in de manier waarop kantoorruimtes worden ingericht, vertelt hij. Was het tien jaar geleden open kantoortuinen wat de klok sloeg, anno 2018 wordt steeds vaker gekozen voor wandkasten en tussenschotten om kleinere werkruimtes te creëren. En niet zelden wordt hierin akoestisch materiaal gebruikt om de geluidskwaliteit te optimaliseren.

Vloeren en gordijnen
Ook in vergaderzalen en restaurants past Kreikamp Projectinrichting dit materiaal regelmatig toe. Vaak in een mooie combi met Office Emotion, die het meubilair voor rekening neemt. Recent bijvoorbeeld werd de akoestiek verbeterd in een van de grote zalen van Hotel en Gasterij De Roode Schuur, waar Kreikamp eerder al 36 hotelkamers en twee bruidsuites mochten stofferen. Akoestiek speelt regelmatig een rol in projectinrichting, vertelt Johan. Maar vloer- en raambekleding is en blijft core business voor Kreikamp Projectinrichting. Met name zon- en warmtewerende gordijnstoffen voorzien in een behoefte.

“Natuurlijk hebben gordijnen een decoratieve functie, maar ook praktische overwegingen spelen een rol. Je kunt er de akoestiek mee verbeteren, maar ze functioneren ook als lichtfilter en creëren privacy. In De Roode Schuur bijvoorbeeld is gekozen voor elektrisch bedienbare raambekleding met een gemetalliseerde laag. Zomers houdt het de warmte tegen, en in de koude maanden heeft het een isolerende functie. We helpen onze klanten daarin een verstandige keuze te maken, want er is heel veel te kiezen. Hetzelfde geldt voor vloeren. We verzorgen harde vloerafwerkingen zoals marmoleum, PVC vloeren, parket, laminaat en industriële vloeren maar ook zachte vloeren zoals tapijt en tapijttegels.”

Waarom bedrijven voor ons kiezen
Projectinrichting? “Dat is ons totaalpakket”, geeft Johan aan. “Van het leggen van een vloer tot een compleet renovatie- of nieuwbouwproject inclusief ontwerp door een interieurarchitect, interieurbouw en kantoormeubilair. Letterlijk van A tot Z dus. Zelfs de interne verhuizingen nemen we zo nodig voor onze rekening, zodat de opdrachtgever zich op zijn core business kan richten.”

www.kreikamp.nl
www.officeemotion.nl