Arla wil Midden-Oosten veroveren

NIJKERK – Het in Nijkerk gevestigde zuivelbedrijf Arla Foods zet een nieuwe stap om terrein te winnen in één van haar belangrijkste groeimarkten: het Midden-Oosten. De introductie van biologische melk onder de merknaam Arla Organic Milk moet onder meer mensen in Dubai aan de melk krijgen.

Arla wil in 2020 marktleider in biologische zuivelproducten zijn in het Midden-Oosten en Noord-Afrika. Het bedrijf introduceert de biologische melk als eerste bij grote supermarkten in de Verenigde Arabische Emiraten, bekend van wereldsteden als Dubai en Abu Dhabi. Volgens Arla neemt de vraag naar biologische producten daar toe en ontstaan er biologische winkels en horecagelegenheden. In 2018 wil Arla ook met biologische melk de markt op gaan in Saudi-Arabië en Koeweit. Arla levert al niet-biologische zuivel in het Midden-Oosten. Dat gebeurt onder andere merknamen. Arla is een van oorsprong Zweeds-Deense zuivelcoöperatie, die eigendom is van ongeveer 11.000 melkveehouders in Nederland, Denemarken, Groot-Brittanië, Zweden, Duitsland, België en Luxemburg. In de Nijkerkse zuivelfabriek werken zo’n 300 medewerkers. Zij verwerken jaarlijks ongeveer 300 miljoen liter melk.

Geplaatst op: 26-10-2017