Contract verlengd!

Het mag in mijn privéleven een hectische tijd zijn (op het moment van schrijven sta ik aan de vooravond van een zware operatie), ook in de wereld is het niet bepaald rustig en is het vaak zorgwekkend.

Vanuit Oekraïne, het Midden-Oosten en vanuit veel meer plaatsen in de wereld worden we geconfronteerd met verschrikkelijke beelden die ons uiteraard zeer aan het hart gaan. Daarbij kan ik alleen maar hopen dat partijen zo verstandig zijn in te zien dat dit aan de onderhandelingstafel moet worden opgelost en dat vooral moet worden voorkomen dat er nog veel meer onschuldige slachtoffers vallen.

Hoewel het niet in verhouding staat tot wat er in de oorlogsgebieden allemaal gebeurt, wordt het ook tijd dat onze volksvertegenwoordigers het met elkaar eens worden: een goed kabinet vormen en aan het werk gaan. Persoonlijk ben ik van mening dat Geert Wilders, die als de grote winnaar uit de verkiezingen is gekomen, het meeste recht van spreken heeft aan de onderhandelingstafel. Hij heeft voldoende water bij de wijn gedaan en realiseert zich dat hij niet de nieuwe premier wordt. Hij heeft het recht de opvolger van Rutte aan te wijzen en het lijkt mij voor de hand te liggen dat de VVD gewoon opnieuw de minister-president gaat leveren. Klap erop en aan het werk!

Een vraag die mij regelmatig bereikt is of het supermarktlandschap gaat veranderen nu er een Plus-supermarkt bijkomt. Ik geloof niet dat er daardoor veel gaat veranderen in Nijkerk. De bestaande formules hebben allemaal hun plek gevonden in onze stad en door het verdwijnen  van de ene winkel en het verschijnen van de andere raken consumenten echt niet in de war hoor.

Gelukkig heb ik ook goed nieuws te melden op het gebied van projectontwikkeling. Op het terrein waar tot voor enkele jaren de Nijkerkse vestiging van de ING-bank was gevestigd (hoek Spoorstraat-Molenweg) hoopt Van den Tweel Vastgoed omstreeks de zomer te beginnen met de bouw van zestien mooie appartementen. Alle partijen die op de een of andere manier betrokken dienden te worden, voordat we konden beginnen, zijn het met elkaar eens. Daarmee zijn we erg blij. En neemt u maar van mij aan dat er op het vlak van woningbouw nog veel meer staat te gebeuren, maar ik wil niet voor mijn beurt praten. Wie weet heb ik volgende keer meer nieuws.

Tot slot nog even dit: de laatste weken hebben we weer een aantal mooie projecten gesponsord en ook een aantal lopende contracten verlengd. Ook de verbintenis met Sparta Nijkerk is opengebroken en met vijf jaar verlengd. Als hoofdsponsor word ik bij veel zaken nauw betrokken en mijn gevoel zegt dat de club op veel vlakken goed bezig is. Dat ondersteunen wij met Van den Tweel Vastgoed graag, want zowel de club als wij streven het hoogste na. En dat is een langjarige verbintenis waard.

Gerard van den Tweel

Geplaatst op: 02-06-2024