Zorgen dat we er klaar voor zijn!

Net zoals in de rest van de wereld klinkt ook op De Ebbenhorst steeds vaker een zucht. Ga er ook maar aan staan: drie keer op rij begin je vol overgave aan een seizoen, drie keer op rij nestel je je in de bovenste regionen van de 3e divisie en drie keer op rij droom je voorzichtig van promotie naar het hoogste amateurniveau.

Maar even zoveel keer wordt de competitie door de gevolgen van corona onderbroken. En dan zeg ik bewust ‘onderbroken’ want op het moment van schrijven is nog niet duidelijk óf en wanneer de competitie weer hervat wordt. Hoe langer dat duurt, hoe meer we ons zorgen maken. De wereld heeft last van corona en niet alleen omdat we er ziek van worden. Mensen komen psychisch in de knoop, lopen een conditionele achterstand op of worden economisch geraakt. Het lijkt steeds moeilijker om ook op momenten dat er weer meer mag de benen er onder te krijgen. In het geval van een sportvereniging merkten we al eerder dat het niet alleen een kwestie is van weer in topconditie komen maar ook om weer gemotiveerd te raken, er weer zin in te krijgen. En ja, juist op het moment dat dit weer helemaal in orde lijkt te zijn moeten we weer mee stoppen.

Binnen Sparta Nijkerk pakken we de lockdown nog steeds aan om maar eens na te denken over aanpassingen, verbeteringen en vernieuwingen. Gebouwen en velden worden opgeknapt (meestal door eigen mensen!), aan de vergadertafel wordt druk nagedacht hoe we onze snel groeiende organisatie nog gestroomlijnder kunnen laten lopen en sporters proberen op alle mogelijk manieren individueel of in duo’s dan toch minsten hun conditie op peil te houden.

Sparta Nijkerk is inmiddels gegroeid naar circa 1.500 leden en dat betekent dat onze accommodatie op drukke momenten uit z’n voegen barst. De club denkt, in goed overleg met de Gemeente Nijkerk, dan ook diep na over de mogelijkheid De Ebbenhorst qua kleedlokalen en bespreekruimtes uit te breiden en de kwaliteit van de velden te verbeteren. Het is te vroeg om daar van alles over te zeggen maar er gaat de komende maanden zeker wat gebeuren. Omdat ook ons Van Den Tweel Businesshome op zaterdagmiddag overvol is denkt ook de Businessclub na over de mogelijkheden meer ruimte te creëren.

Kortom, plannen genoeg. Eén van de regels van ons clublied luidt: “O jongens, houd toch goede moed” en daar houden we ons dan maar aan. Als de concurrentie in de 3e divisie ons er al niet onder krijgt dan corona zeker niet! Zoals gezegd, óf en hóé en wanneer de competitie weer hervat wordt is nog niet geheel duidelijk maar wij zorgen er voor dat we er klaar voor zijn.

Nico Fiegen

Geplaatst op: 18-02-2022