Zakelijk Nijkerk ontdekt Streams Breede Beek

Tijdens een bezoek aan theater Streams Breede Beek viel zijn oog op de smaakvol ingerichte Skyroom op de eerste verdieping. Een paar weken later maakte Sebastiaan van de Pol met het voltallige team van VAN BOKHORST architecten + ingenieurs gebruik van deze ruimte voor een interactieve teammeeting. “We zijn aangenaam verrast.”

Sinds zijn transitie twee jaar geleden van medewerker naar eigenaar van het Nijkerkse architectenbureau VAN BOKHORST architecten + ingenieurs, leefde de wens om meer variatie en inhoud te geven aan de jaarlijkse teambijeenkomsten. Met volop ruimte voor inspiratie, ontmoeting en gesprek.

De Skyroom, gelegen op de eerste verdieping van het theater, bleek uitstekend te passen bij deze ambitie, vertelt Sebastiaan. “Als team van een architectenbureau kijken we natuurlijk met extra aandacht naar gebouwen. Deze lichte ruimte  is smaakvol ingericht, en heeft ondanks de mogelijkheid om het af te sluiten een transparant karakter. Het is een plek waar een prettige sfeer hangt en waar je ook nog eens een verrassend uitzicht hebt op de stad.”

Bouwen met positieve footprint
Voor de gelegenheid werd Vincent van der Meulen uitgenodigd, architect en partner bij Kraaijvanger Architects in Rotterdam. Van der Meulen schreef een boek over bouwen met een positieve footprint. Een relevant thema dat springlevend is op het architectenbureau, aldus Sebastiaan. “De gebouwen die wij ontwerpen staan er voor de komende tientallen jaren. Dat brengt een grote verantwoordelijkheid met zich mee. Want bijna elk gebouw vervuilt de lucht, water, bodem en schaadt de biodiversiteit. Vincent heeft ons laten zien wat er gebeurt als we dat omkeren en ons concentreren op positief bijdragen aan de omgeving. Als gebouwen lucht, water en bodem zuiveren, biodiversiteit creëren en meer energie opwekken dan we gebruiken. Dan genezen we de wereld met onze gebouwen. Hij heeft ons met praktische handvatten en inzichten geïnspireerd om daarmee aan de slag te gaan.”

Technisch goed geregeld
De Skyroom leent zich heel goed voor een inspiratiesessie als deze, vindt Sebastiaan. “We hebben gekozen voor een vergaderopstelling en maakten gebruik van de beamer. De techniek werkte probleemloos en was perfect geregeld. Maar dat kan ook bijna niet anders op een plek waar bijna dagelijks  theatervoorstellingen worden gegeven!”

Het team van VAN BOKHORST architecten + ingenieurs maakte bovendien gebruik van de lunch en het diner in het smaakvolle restaurant op de benedenverdiepging in het theater. Die culinaire onderbrekingen waren een plezier op zich, vertelt Sebastiaan. “We werden aangenaam verrast. Je kon merken dat er een heel goede kok aan het hoofd van de keukenbrigade staat. Het eten was echt opvallend goed en smakelijk, en bleek hier beslist geen bijzaak. Laat ons team nou bestaan uit mensen die dat bijzonder kunnen waarderen!”

Heerlijk en eerlijk eten
Zulke enthousiaste reacties krijgen ze regelmatig te horen van hun gasten, aldus een lachende Suzanne Bremer van Streams Breede Beek. “We hebben inderdaad een heel goede kok in de keuken. Gasten in restaurant Streams Breede Beek kunnen hier echt genieten van heerlijk en eerlijk eten. Duurzaamheid en gastvrijheid zijn voor ons belangrijke thema’s. In het restaurant is dat bijvoorbeeld te merken aan de gezonde frisdranken van Roze Bunker en EcoTapwater, waarmee we een bijdrage leveren aan schoon drinkwater in Kenia. Ook schenken we bieren van Gulpener, de meest duurzame bierbrouwer van Nederland. Daarnaast hebben we natuurlijk oog voor  het gebruik van lokale producten. Alles om te genieten van lekker eten en drinken en tegelijkertijd oog te hebben voor de wereld om ons heen.” De keuken van het restaurant Streams Breede Beek is van woensdag tot en met zaterdag geopend voor het diner, geeft Suzanne aan. “Natuurlijk voor gasten die een voorstelling combineren met voorafgaand heerlijk eten. Maar ook mensen die een avond smakelijk en sfeervol willen dineren zijn van harte welkom.”

Huiskamergevoel
Zakelijk bleek Streams De Breede Beek  een goede keuze, maar ook privé komt Sebastiaan regelmatig over de vloer van het theater. “Ik woon hier in de buurt en ben als Nijkerker heel blij dat er een theater is waar mooie voorstellingen op het programma staan waar ik lekker op het fietsje naar toe kan. Laatst nog ben ik bij een cabaretvooorstelling geweest. Het voelt intiem en persoonlijk door de kleinschalige opstelling van de zaal. Dat huiskamergevoel maakt een voorstelling extra bijzonder. En na de voorstelling liep, in dit geval, Roué Verveer gezellig rond in de foyer en dronk hij samen met bezoekers een drankje aan de bar. Dat is toch wel een heel speciale ervaring.”

Theaterzaal Experience
Niet alleen de Skyroom, ook theaterzaal Experience is inzetbaar voor zakelijke meetings, geeft Suzanne aan. “Denk aan een presentatie of inspiratiesessie voor medewerkers, klanten of relaties. Natuurlijk kan de theatersettting ook veranderd worden in een ruimte met bijvoorbeeld meer staanplaatsen of juist met tafels en stoelen. Gasten hebben de beschikking over de nieuwste technologie op het gebied van licht en geluid en desgewenst ook livestream en video-opnamemogelijkheden. Dat is het voordeel van een theater: we hebben een geweldig team van mensen die hun hand niet omdraaien voor het realiseren van de technische wensen voor kleine en grotere evenementen.”

www.streamsbreedebeek.nl

Geplaatst op: 06-06-2023