WV Trappen kiest voor ‘zonnedak’

WV Trappen verstaat de kunst van het produceren van trappen voor tal van doeleinden. Wie de trap neemt naar de hoogste verdieping van hun pand aan de Zeilmaker in Nijkerk komt tot de conclusie dat WV Trappen ook de kunst van duurzaam ondernemen verstaat.

“We liepen al een tijdje met plannen om ons dak te voorzien van zonnepanelen”, vertelt Conraad Vastenburg die samen met Gert Woudenberg de leiding heeft over dit in de afgelopen jaren snel gegroeide bedrijf. “Je neemt dan verschillende zaken in overweging waarbij het financiële deel uiteraard een belangrijke rol speelt.”

Eviax
Het lag al even op de plank op het moment dat Vastenburg in contact kwam met Mike Lubbersen van Eviax. ‘‘Je kunt zelf van alles bedenken en uitzoeken, maar op een gegeven moment is het natuurlijk erg prettig als je iemand kunt betrekken die én begaan is met je bedrijf en ook echt verstand van zaken heeft op het gebied van zonnepanelen.” Ons pand is nu bijna tien jaar oud en dan moet je altijd de overweging maken of het voor een relatief ouder dak de moeite loont”, gaat Vastenburg verder. “Maar de berekening van Eviax was daar heel duidelijk over. Al is geld niet de enige reden om op zonne-energie over te stappen. We zijn een modern bedrijf en we willen graag zo groen mogelijk zijn.”
297 panelen
Op het dak van het pand aan de Zeilmaker liggen nu 297 zonnepanelen die goed zijn voor 80 procent van de energiebehoefte. ‘‘We zijn nu ook bezig met een plan om het hele gebouw te voorzien van ledverlichting. Tegen het einde van het jaar willen we helemaal energieneutraal zijn.’’ De trappenmarkt is volop in beweging en die beweging gaat vooral opwaarts, constateert Vastenburg. “Met de snelle groei van de economie en de vastgoedmarkt is de vraag naar mooie en goede trappen ook hoog. We hebben de kwaliteit en het vakmanschap in huis om elke vraag in te vullen met een passend voorstel. Een trap moet passen bij een pand. Onze ontwerpers zijn goed in het maken van die match.’’

www.wvtrappen.nl

Geplaatst op: 04-09-2018