Woningdeal behoudt Euretco voor Hoevelaken

HOEVELAKEN – Een nieuw kantoorpand voor Euretco, sloop van de verouderde expohallen en de bouw van circa 160 woningen. Met dat plan komt de gemeente Njikerk om te voorkomen dat de retailserviceorganisatie vertrekt uit de gemeente.

Euretco beschikt over een megacomplex met een bruto vloeroppervlak van 23.000 m² aan de Koninginneweg op bedrijventerrein Overhorst. Dat zijn te veel meters voor het bedrijf dat zo’n 1.900 ondernemers en franchisers van INTERSPORT, Runnersworld, The Athlete’s Foot, Hubo, Multimate, Decorette, Topform en Libris/Blz ondersteunen. Met name de expohallen worden te weinig gebruikt om nog rendabel te exploiteren.

Alarmbellen
Reden voor Euretco om na te denken over een verhuizing naar een kantoorlocatie elders in Nederland. Dat liet de alarmbellen afgaan op het Nijkerkse gemeentehuis. Want bij Euretco werken zo’n 300 medewerkers en die werkgelegenheid wilde het college graag behouden. Dat lijkt te lukken met het plan dat nu voorligt. Euretco bouwt een nieuw kantoorpand aan de kant van de A1, in de oksel van de Stoutenburgerlaan en de Koninginneweg komen circa 160 woningen.

Hybride plan
Volgens de gemeente heeft dit hybride plan meer toekomstpotentie dan het alternatief: vasthouden aan de bestemming als bedrijventerrein.
“Er is in de directe nabijheid sprake van leegstand op bedrijventerreinen en uit recente onderzoeken naar werklocaties in de regio is gebleken dat er een structureel overaanbod aan met name kantoorruimte aan de orde is. De locatie is daarnaast, bijvoorbeeld ten opzichte van bedrijventerrein De Flier, minder aantrekkelijk als reguliere bedrijfslocatie aangezien de milieuruimte beperkt is en de bereikbaarheid over de weg niet optimaal is.”

Geplaatst op: 05-03-2018