‘Wisselwerking met bedrijfsleven versterkt onderwijs’

NIJKERK – Directeur Arend Smit van het Corlaer College hecht grote waarde aan een goede relatie tussen het lokale zakelijke netwerk en de school. Er vinden dan ook regelmatig bedrijfsbezoeken plaats, er worden gezamenlijk projecten gerealiseerd en leerlingen lopen volop stage bij lokale bedrijven.

Een school staat midden in de samenleving, en moet daarom de verbinding aangaan met het bedrijfsleven, vindt Arend Smit. “We zijn als school heel betrokken bij Nijkerk en omgeving en de plaatselijke ondernemingen. We staan midden in de samenleving en een wisselwerking met het bedrijfsleven versterkt ons onderwijs.”

Dat wordt op alle niveaus (van vmbo tot vwo) concreet gemaakt door bedrijfsbezoeken, zoals recent aan de zuivelfabriek van Arla. Ook met bijvoorbeeld Brons Metaal wordt intensief samengewerkt, en op school speelt het lokale bedrijfsleven bovendien een belangrijke rol bij het Technolab, waar volop aandacht wordt besteed aan technologische ontwikkelingen. Probleemgestuurd projectonderwijs zal de komende jaren een steeds belangrijkere rol gaan krijgen in het onderwijs, verwacht Smit. “Het doet een beroep op vaardigheden die ze in de kennismaatschappij van de toekomst nodig hebben. We zijn als school dan ook actief om deze ontwikkeling samen met het bedrijfsleven verder vorm te geven. Zeker met het oog op het tekort aan goed opgeleide mbo’ers is samenwerking zeer belangrijk. De Bedrijvenkring biedt daarvoor een goed platform; we willen bestaande relaties versterken, nieuwe aangaan en kennis met elkaar delen.”

www.corlaercollege.nl

Geplaatst op: 05-09-2017