Vind jij het duurzame wiel ook zelf uit?

Onze economie is in transitie. Duurzaamheid en circulariteit worden steeds belangrijker. Vind je het lastig om daar concreet mee aan de slag te gaan? Dan hebben we goed nieuws voor jou.

Alfa Accountants en Adviseurs is namelijk één van de founders van het Living Lab Regio Foodvalley Circulair. Dat is een samenwerkingsverband van bedrijven, overheden en kennisinstellingen in de regio FoodValley. Samen denken we na over een economie waarin afval niet meer bestaat en grondstoffen weer worden ingezet in de keten. En waarin energie en producten vooral hernieuwbaar zijn en optimaal benut worden. Dat leidde al tot mooie innovaties en nieuwe verdienmodellen.

Meetbaar maken en strategie bepalen
Onze inbreng in het Living Lab focust zich op twee terreinen. Als accountantskantoor zijn we goed in het meetbaar maken van circulariteit en duurzaamheid. Zo helpen we regelmatig bedrijven om hun CO2-footprint in kaart te brengen. Het tweede speerpunt is strategiebepaling. Onze adviseurs zijn bijvoorbeeld opgeleid om mee te denken over nieuwe, toekomstbestendige businessmodellen. Met een combinatie van financiële en duurzame expertise maken we op dit terrein het verschil voor ondernemers.

Profiteer van ons netwerk
Wil jij net als veel andere organisaties in Nijkerk aan de slag met het duurzamer of circulair maken van je bedrijfsvoering, maar weet je niet goed waar je moet beginnen? Of ben je al even bezig, maar loop je tegen tal van praktische uitdagingen aan? Neem dan even contact op. Juist dan kan ons partnership in het Living Lab heel waardevol voor jou zijn. We kunnen bijvoorbeeld best practices delen, of je in contact brengen met bedrijven die al net een stapje verder zijn dan jij. Zo hoef je niet zelf het wiel uit te vinden op het gebied van duurzaamheid en circulariteit.

Geen waarde onttrekken, maar toevoegen
De reden dat we ons gecommitteerd hebben aan het Living Lab? Dat heeft alles te maken met onze visie op duurzaamheid. Wij geloven dat je als bedrijf geen waarde moet onttrekken aan de maatschappij, maar moet toevoegen. Daarom werken wij aan en ondersteunen we de ontwikkeling van een duurzame economie. Op alfa.nl/duurzaam lees je welke concrete aanpassingen we daarvoor doen in onze bedrijfsvoering.

Remco Nonkes is adviseur en accountant bij Alfa Accountants en Adviseurs. Je kunt hem bereiken via rnonkes@alfa.nl.

www.alfa.nl/diensten/duurzaamheidsadvisering

Geplaatst op: 18-02-2022